Koetjes en Kalfjes

@#$%^&*konijn

Yep en bruinNa jaren zonder vaste telefoon te hebben geleefd heb ik tijdens de verhuizing in augustus besloten toch maar weer een vast nummer aan te schaffen. Het was een impuls-aankoop. Ziggo-3-in-1 was goedkoper dan alleen internet en TV dus ik zou gek zijn wanneer ik er geen gebruik van zou maken. Omdat ik niet van plan was die telefoon vaak te gebruiken heb ik een ouderwetse vaste telefoon gekocht, eentje met een snoer tussen hoorn en toestel. Hartstikke leuk, maar het functioneerde niet. Een half uur met mijn moeder staan kleppen, (het snoer was te kort om er even lekker bij te gaan zitten) viel me zwaar. Vorige week woensdag bedacht ik mij, in een aanval van spilziekte, dat ik wel een ander toestel kon kopen. Een draadloos exemplaar. Zo gezegd, zo gedaan. Nadeel van het draadloze exemplaar is wel dat er én een snoer richting modem gaat, én een snoer richting stopcontact… lees: verlengsnoer. Vrijdag heb ik heerlijk, met het snoerloze apparaat aan mijn oren, met een vriend zitten bellen.

Vandaag zei een vriendin op Facebook: Heb je tijd, dan bel ik je even. Ik had de tijd dus zij belt. Maar de telefoon ging niet over. Even het nummer checken wat ze had gedraaid. Het was het goede nummer. Ze belt mij nog een keer. De telefoon gaat weer niet over. Ik besluit te kijken wat er aan de hand is. Ik schuif de kast opzij en zie dat dat Meneer De Bruin, nu even omgedoopt in @#$%^&*konijn, ondanks alles wat voor de kast staat kans heeft gezien het snoer door te knagen. Ik sluit even het oude toestel aan en ik kon gebeld worden.

Na afloop van het gesprek ga ik op internet zoeken naar een leverancier van losse onderdelen. Ik kan van alles bijbestellen. Maar geen snoer. Wat nu. Het is een splinternieuw toestel. Ik pak een aardappelschilmesje uit de keukenla en begin het rubber van het koperdraad te verwijderen. Ik draai de 2 afgeknaagde uiteinde aan elkaar. Ik steek de stekker in het stopcontact en zet de telefoon op de lader. HIJ DOET HET WEER. De puber heeft er snel een verbandje omheen gedraaid, ik heb de telefoon op z’n plek gezet, de stekkerdoos nog verder richting de muur en onder de kast verschoven. En nu maar hopen dat dat @#$%^&*konijn er verder vanaf blijft.

Meneer de Bruin zit vanuit zijn hok stoïcijns toe te kijken hoe ik met kasten en telefoontoestellen in de weer ben. Ik kijk hem aan en zeg: Nog een keer iets kapot knagen en ik zoek een recept voor gestoofd konijn op. Hij verblikt of verbloost niet. Vanavond mag hij zijn hok niet uit. Lekker puh.

© Rianne, januari 2012

3 thoughts on “@#$%^&*konijn”

Reacties zijn gesloten.