Me Myself & I

Slow start

Ik heb vandaag opstartproblemen. Ik wijd dit aan de afgelopen vakantie. Die was te kort. Veel te kort. Nee, niet het stukje Istanbul, dat was precies goed. Maar normaal neem ik een paar dagen eerder vrij, en start een paar dagen later. Met andere woorden: vorig jaar had ik voor een 5 daagse reis 2 weken vakantie genomen. Nu niet. Het ging werk-technisch niet. Dus bleef het extra vrij beperkt tot anderhalve dag. Woensdag voor vertrek en dinsdag na aankomst. Die laatste dag zie ik als een halve dag. Ik was om 4 uur ‘s-nachts thuis. No way dat je dan om 9 uur fris en fruitig aan het werk kunt. Tenminste ik niet. Na een dinsdag-tutteldag zou het wel beter gaan bedacht ik mij. Helaas: woensdag, donderdag en vrijdag was ik ook niet echt fris en fruitig, zelfs verre van.

Maar, er gloort hoop aan de horizon. Het is weekend. En niet zo maar een weekend, nee, een lang weekend, wat voor mij gelijk staat aan een mini vakantie. Maandag en dinsdag ben ik ook vrij. Omdat een paar collega’s die samen met mij in het GAS project participeren er dan niet zijn, zijn er trainingen verzet. Ik zag, nog net voor ik met vakantie ging, mijn kans en greep die. Eenmaal terug van vakantie zag ik dat deze 2 dagen extra vrij toegekend zijn. Wel moet ik een beetje in de buurt van mijn laptop blijven. Ik ben tot dienstdoend AB gepromoveerd. Op zich is dat niet erg. Nu heb ik een goed excuus om die dagen nergens naar toe te gaan en lekker thuis te blijven.

Mini-vakantie. Het klinkt goed. Dus heb ik vanmorgen schandalig lang in bed gelegen. Dat kan. Eigenlijk kon het niet anders. Ik was te moe om op een Christelijke tijd mijn bed uit te rollen. Mijn laptop deed vrolijk mee aan het langzaam opstarten. Even zag het er naar uit dat ik de laptop moest gaan reanimeren maar… zijn zelfgenezend vermogen is groter dan dat van mij dus na een kwartiertje had ik weer beeld. In de tussentijd heb ik koffie gezet en de keuken een beetje opgeruimd. Nu hang ik lekker achter de laptop (nou ja, er voor, en ik zit) en ben aan het overwegen mijn bed nogmaals op te zoeken.

Gelukkig hoef ik vandaag alleen even wat boodschappen te doen en te koken. Vanavond ga ik op bezoek bij mam (met een tas vol handtassen bij mij, zodat zij er eentje kan uitzoeken want het gevalletje waar ze nu al haar persoonlijke bezittingen in meesjouwt is veel te klein), tegen twaalf uur haal ik Yep op in Kessel en dat is alles. Morgen staat de OAdag inclusief expositie op het programma. En maandag en dinsdag ga ik mijn huis een verlaten voorjaarsschoonmaak geven, en tussendoor genieten van het niets moet, alles mag gevoel wat een lang weekend annex mini vakantie mij altijd bezorgd.

© Rianne, juni 2012

5 thoughts on “Slow start”

Reacties zijn gesloten.