Me Myself & I

Zaterdagavond, thuiszit avond

Zaterdagavond, tegen 7 uur. Eigenlijk, als alles volgens planning was verlopen, had ik tegen een uur of 3 in de auto gezeten, was even bij mam binnengelopen (zij mag maandag weer onder het mes) en was daarna doorgereden naar Bunnik voor een avondje vol eten, dansen en bijkletsen met lieverd die net als ik op een dag alleenstaand ouder zijn geworden. Zo’n avondje waarvan je diep in de nacht thuiskomt om tot de ontdekking te komen dat je puber eerder thuis is dan jij… ‘Zo zo jongedame, waar kom jij zo laat vandaan?’

Maar ja, ik heb griep gehad, ben voor het eerst koortsvrij, en heb donderdag in een moment van verstandig zijn mijn aanmelding gecancelled. Jaja lieve kijkbuis-kindertjes, ik heb wel eens momenten van verstandig zijn. En hoewel mijn verstand weet dat het beter is dat ik dit weekend nog aan de bank gekluisterd blijf baal ik er best wel een beetje van. Is het potverdorie zaterdagavond, zit ik thuis! Achter de orchideeën. Na een minuut of 10 vol zelfbeklag open ik de TV gids op de laptop en zie dat er niets op TV is. Ook dat nog. Ben ik eens een keertje een zaterdag avond thuis, is er niets op TV. Dat wordt weer een avond gevuld met Facebook en andere internetsites. Of met een boek in bed. Het zou niet moeten mogen, thuiszitten op een zaterdagavond. Even overweeg ik om mijn feestjurk aan te trekken om toch die kant op te gaan, maar een steek achter mijn oor verteld mij dat ik echt nog niet gezond ben. In ieder geval niet gezond genoeg om van binnen op de dansvloer, flink bezweet, naar buiten te lopen, om daarna geroosterd te worden bij de grote vuurkorf.

Dan neemt mijn verstandige ik het over. Je zit bijna altijd thuis op zaterdagavond, zegt mijn verstandige ik. Er is nooit wat op zaterdagavond op de TV dus waarom doe je nu zo verbaasd, zegt mijn verstandige ik. En als klapper: Zag je er vorige week niet tegen op, 3 weekenden op rij op zaterdag op stap zijn? Euh… Tja…. Oeps… Uhm… Oh ja, da’s waar ook. Daarom had ik zo lang geaarzeld alvorens ik mij voor het feest heb opgegeven. Dat zou dan de eerste van 3 zaterdagen op rij op stap zijn betekenen. Bovendien, zondagochtend mag ik op tijd opstaan, want ik mag pubertaxi zijn. Mijn opstandige bui smelt als sneeuw voor de zon. Via Facebook wens ik een paar feestgangers veel plezier en ik ga  terug naar mijn vaste bezigheid op zaterdagavond. Lummelen en Facebooken. Bovendien: tijdens het herfstfeest is het altijd veel beter weer en wat in het vat zit verzuurd niet.

© Rianne, juni 2012

6 thoughts on “Zaterdagavond, thuiszit avond”

  1. Leuk geschreven weer! En niks mis met een zaterdagavond thuis op facebook. Het kan soms een hele verademing zijn om gewoon eens een avondje geen verplichtingen te hebben

  2. Er was gister dacht ik zo veel leuks op de buis, dat ik niet kon kiezen, FB is geen keus, ik zit daar nog steeds niet op en mijn oa lidmaatschap liet ik verlopen. Ik heb dus maar een boek heb gepakt. Millemorti, van Nelleke Noordervliet. Mooi! Wat doe jij op zaterdag? ik ben pubertaxichauffeuse 😉

  3. O sorry, ik las te snel. Was dus vandaag. Want ik bedoelde ook jou hoor. Mijn grote zoon is inmiddels al het huis uit en rijdt zelf ('Mam, mag ik je auto lenen') en de andere twee zijn nog te klein.

  4. Niet verder vertellen, maar van mij mag mijn grote zoon zijn rijbewijs halen. Hoewel ik autorijden heerlijk vind, zeker hier in die mooie omgeving. Ben alleen nog niet helemaal opgeknapt van de griep merkte ik tijdens het rijden..

  5. Wat een leuk artikel! En een keer op zaterdag thuiszitten is ook wel eens lekker. Vind ik tenminste. Lekker niks doen, beetje tv kijken, lezen, heerlijk zo op z'n tijd!

Reacties zijn gesloten.