Me Myself & I

Help, ik val in herhaling

Vandaag mijmer ik wat over ‘ouder worden’. Enerzijds vanwege het bezoek aan mam gisteren en ons gesprek over pap, anderzijds vanwege alle plaatjes/spreuken over ouder worden die ik momenteel op Facebook zie verschijnen. Het feit dat ik mijn mijmeringen in een blog probeer te gieten heeft met WOGgen te maken. WOGgen is mijn variant op SOGgen en dat laatste is niets anders dan Studie Ontwijkend Gedrag. Als ik nu zeg dat de W voor Werk staat (geen Huishoudelijk werk, want dat is nu even ondergeschikt aan Werk) dan weten een aantal mensen uit mijn omgeving al hoe laat het is. Mijn werkweek was vorige week te lang en toch heb ik niet alles wat af moet afgekregen. De stroomschema’s liggen nu even naast mij te glimlachen. Ik haat het wanneer ze dat doen.

Maar goed, terug naar het onderwerp Ouder Worden. Ik begin aan mijn tekst, over hoe je zo oud bent als je je voelt. Over dat ik niet weet hoe ik mij moet voelen op mijn 49ste en dus niet kan beoordelen of ik mij jonger of ouder voel dan mijn leeftijd. Ik krijg een déjà vu gevoel. Waar heb ik dat eerder gelezen of gehoord. Oeps, ik heb er zelf over geschreven, ergens in januari  Mijn eerste reactie is: Help, ik val in herhaling. Mijn tweede reactie is: Dat is je al zo vaak overkomen, ook tijdens het schrijven van een blog, dus no big deal. Wat erger is, is dat mijn vingers even twijfelen, omdat mijn gedachten hen geen letters meer toestuurt die ze via een toetsenbord kunnen laten samenvloeien in woorden. Ik ga weer terug naar Facebook, tref dit ontroerende gedicht aan over ouder worden en weet, vandaag ga ik geen mooie volzinnen meer uit mijn vingers wringen. Er zit niets anders op dan te gaan werken.

Maar eerst even brunchen, dat spelletjes-account op Facebook verwijderen, op mijn gewone account wat plaatjes zoeken voor bij dit blog, wassen en aankleden, boodschappen doen, misschien alvast het avondeten voor vanavond voorbereiden, de was van mam draaien, Yep de strijkplank klaar laten zetten (Mijn shirtjes moeten gestreken worden, zei mam gisteren fijntjes tegen mij, wetende wat een hekel ik aan strijken heb), en misschien mijzelf met de krant van maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag op de bank neervlijen. Uitstelgedrag, ik weet het. Maar mén, wat kan ik dat goed, SOGgen en WOGgen. Daar zou ik mijn beroep van moeten maken. Heeft er iemand een vacature?

© Rianne, juli 2012

3 thoughts on “Help, ik val in herhaling”

  1. Mijmeren over het ouder worden… we doen het vast allemaal wel eens. Ik ben op weg naar de 40… 38 word ik dit jaar. En de tijd lijkt steeds sneller voorbij te gaan. Soms wil ik hem stil zetten en soms ook weer niet. Ach, ik leef gewoon maar met de dag.

    Like

Reacties zijn gesloten.