Me Myself & I

En dan

En dan is het vakantie. Zo maar een hele dag eerder dan gedacht, een dag eerder dan gepland. Eén dag extra vakantie. Soms is een tegenvaller op het werk een meevaller voor het aantal vrije dagen wat je op kunt nemen. Met een blij gemoed liet ik gisteren om 16.30 uur op weg naar huis mijn werk links liggen. Mijn forse verkoudheid, nodig om mij maandag te laten beseffen dat mijn vakantie plannen wel erg ambitieus waren voor anderhalve week vakantie en flink te gaan schrappen, besloot rond het tijdstip waarop ik van mijn werk naar huis reed, ook met vakantie te gaan. Mijn neus is nu in rust. Heel prettig na drie dagen loopneus. Gisterenavond laat, het begon al donker te worden, hebben Yep, de vetbak en ik mijn vakantie definitief binnen gehaald door het nuttigen (met smaak, liefde en plezier en in mijn geval een uitje) van een aantal vette snacks. Sommige gewoontes verdwijnen niet met het ouder en verstandiger worden.

En dan is het vakantie. Ik word wakker, maak mijn ogen open en zie kreunend dat de wekker op 6:44 uur staat. Het tijdstip waarop ik altijd wakker word. Op werkdagen opgeschrikt door de wekker, op niet werkdagen spontaan. Het is buiten hartstikke licht, maar omdat mijn slaapkamer op het Noorden ligt zie ik geen zonnestralen mijn kamer binnenkomen. Ik trek het dekbed over mij heen en doe mijn ogen stijf dicht in een poging 1 maand slaap achterstand in een ochtend in te halen. Waarschijnlijk sta ik de laatste tijd in goed contact met het kind en puber in mij, want het is gelukt. Ik ben weer in slaap gevallen, en heb uiteindelijk een nacht van wel 8 uur gemaakt. Een top begin van de vakantie wat mij betreft.

Ja het is vakantie. Lekker langzaam wakker worden en daarna met een kop koffie in de hand rustig over het net surfen. Blogs lezen, Facebook doorspitten, Loesjes lezen, en kleine plannen maken voor deze eerste vakantie dag, en mij afvragen hoe het mogelijk is dat ik tot voor vier dagen terug nog dacht dat het mogelijk is om in een periode van 11 dagen uit te rusten, terwijl je dagelijks studeert en sport, je huis regelmatig kuist, 3 maal naar Eindhoven rijd om de was van je moeder op te halen, 2 dagen naar het Castlefest gaat, 3 tot 4 dagen Groningen en haar grootste attractie bezoek (en dan heb ik het niet over de Martini toren of het Groninger museum), ergens nog een dag Friesland er tussen plakt, je de Parkfeesten niet mag vergeten en 800 tot 1.000 km rijd (ik neem wel eens een verkeerde afslag).

Het moge duidelijk zijn, ik heb wat in mijn planning gestreept. Jullie lezen hier wel wat er van alle plannen over is gebleven. Voor nu ga ik lekker even niets doen, met een tweede kop koffie in de hand.

© Rianne, juli 2012

4 thoughts on “En dan”

Reacties zijn gesloten.