Wieb at Work

WE-300: Verzorgen

Medio augustus 2011 krijgen we het bericht: Vanaf oktober is Tegelen jullie nieuwe werkplek. De collega’s kneuteren onderling behoorlijk over dit besluit, en ik, ik zeur vrolijk mee. Ik ben toch niet naar Venlo verhuisd zodat ik lopend naar mijn werk kan gaan, om nu met de fiets naar Tegelen te moeten gaan. Een paar weken later weet ik dat er geen ontkomen aan is en dat ik een wel heel erg prettige kamergenoot in Tegelen krijg. Samen besluiten we te stoppen met negatieve energie in de verhuizing te pompen en om er voor te gaan. We gaan er een leuke werkplek van maken.

Mijn kamergenoot zorgde voor wat plantjes op de vensterbank. De eerste maanden groeide de plantjes als kool. Ze kregen regelmatig een scheutje water, een vriendelijk woord en soms wat reiki. Aan het begin van dit jaar begon de uittocht. Twee afdelingen verhuizen terug naar Venlo en onze collega’s brengen ook steeds meer en steeds vaker hun werkdag op een Flexplek in Venlo door. Langzaam maar zeker loopt Tegelen leeg, en wanneer mijn roommate definitief over gaat naar Venlo raak ik het gevoel in Tegelen kwijt, en start ook voor mij het leven van Flexplek bohémienne gevolgd door mijn projectruimte Venray leven.

Wanneer ik na veel omzwervingen weer met enige regelmaat Tegelen aan doe, zien de plantjes voor het raam er zeer zielig uit. Een van de Personeelsmanagementadviseurs geeft ze, wanneer ze  toevallig in de buurt is water, maar niet voldoende. Ik ga met de plantjes aan de slag. Dompelbadje, reiki, dode blaadjes verwijderen. Binnen no time staan 5 van de 6 plantjes er weer schitterend bij. Sinds vorige week dinsdag nummer 6 ook. Ik heb alleen een klein beetje vals gespeeld en de laatste dode stengel weggegooid, en vervangen door een stekje uit de andere pot. 

Dit blog is geschreven in het kader van Platoonline’s WE-300.

© Rianne, oktober 2013

10 thoughts on “WE-300: Verzorgen”

  1. Ja, die flexplekken zijn de dood voor de plantjes. Ik vind het drie keer niks, zo'n flexplek. Geef mij maar iedere dag dezelfde collega's in dezelfde gezellig aangeklede kamers.

    Like

  2. Die flexplekken heb ik niet echt meegemaakt, dat begon op te komen in het jaar voordat men mij de laan uit stuurde… ik geloof ook niet dat een flexplek nou echt mijn ding zou zijn geweest. Maar….. los daarvan, een schitterende we!

    Like

  3. Ik vind het maar niks die flexplekken. En bazen die zeggen dat je geen dossiers nodig hebt, want alles is immers digitaal, die snappen het echt niet. 😉

    Like

  4. Ik heb geen problemen met een flexplex. Ik had al nooit veel dossiers nadat ze me ooit eens vergeten waren in te plannen tijdens een verhuizing. Ik eindigde op een plekje van 1m2 en dan moet je goed opruimen. Tegenwoordig past al mijn papier in een stewardessen koffertje, en momenteel zelfs in een schooltas. Ik mis alleen mijn eigen plekje, dubbel beeldscharm, telefoon etc.

    Like

  5. Het lijkt me erg onrustig, dat geflex. Leven vanuit je koffertje, tel uit je winst. En waarom zo massaal naar Tegelen als daarna het merendeel weer wordt teruggedraaid? Regeren is kennelijk niet altijd vooruitzien. Enfin, jouw zorg heeft die plantjes gered en dat is fijn.Prima WE, Rianne, maar toch ook een die vraagtekens zet bij het gevoerde beleid van die organisatiehelden.

    Like

  6. Simpel, we zitten midden in een verbouwing en moeten ook nog eens de patiëntenruimtes uitbreiden. Zo is mijn oude kantoor nu een poli-wachtrumte geworden.Dus zijn er kantoren in Tegelen gehuurd als schuifruimte voor de stafafdelingen. Na drie maanden was de directie vleugel in Venlo klaar, dus zij mochten terug naar Venlo. Voor de personeelsconsulenten is het vaak niet handig om in Tegelen te zitten omdat a) een deel van de personeelsadinistratie in Venray zit, een ander deel in Venlo, en de meeste klanten in Venlo. Vandaar hun geflex. Omdat nu de Personeelsadministratie in het kader van de procesoptimalisatie in zijn geheel naar Tegelen gaat (en ik mijn collega's dus weer wat vaker ga zien), de bedrijfsartsen en het loopbaanadviesbureau daar in het kader van de privacy ook een plekje krijgt krijgen de consultenten nu vaste plekken in Venlo, en flexplekken in Tegelen…Hoewel het soms onlogisch lijkt, is er echt wel over nagedacht.

    Like

  7. Ik vind dat flexen ook niks. Geef mij maar mijn eigen buro, met mijn eigen lades en daar mijn eigen spulletjes in. Ik ben echt ouderwets wat dat betreft. Zal wel een leeftijdsdingetje zijn 😉

    Like

  8. Ik heb er ineens een tweede vaste werkplek bij en werd van harte welkom geheten door mijn nieuwe roommates. Da's best een lekker gvoel.

    Like

  9. Toen ik nog werkte werden bij ons op het bedrijf ook flexplekken in gebruik genomen. Iedereen kreeg een verrijdbaar ladenkastje en daar moesten ze het mee doen… de mannen die niet elke dag op kantoor kwamen dan. Ik gelukkig niet. Had ook een papieren archief en zou dus vreselijk veel ruimte te kort zijn gekomen. Ze zijn na 2 jaar weer opgedoekt… het werkte niet!Plantjes gingen bij ons ook allemaal dood, je hebt dus nog goed je best gedaan dat ze nog leven! Mooie WE300

    Like

Reacties zijn gesloten.