Lifestyle op z'n Wiebels

Gedachten zijn krachten

Een jaartje of zes, zeven geleden kwam ik tijdens de zoektocht naar mijzelf en spirituele verlichting in aanraking met het fenomeen Gedachten zijn krachten. Ik kwam de verwijzingen enerzijds tegen in het  door de bedrijfspyscholoog voorgeschreven boekwerkje van Rene Diekstra Ik kan denken/voelen wat ik wil maar ook de cursus Intuïtieve ontwikkeling stond vol met wonderbaarlijke gebeurtenissen, voortgekomen uit enkel en alleen positieve affirmaties. Het kon niet uitblijven dat ik ook met de hype van dat moment, genaamd The Secret, in aanraking zou komen. Ik kocht het boek, nestelde mij op de bank en vol verwachting over alle mooie gedachten die mijn leven een prachtige wending zouden gaan geven begon ik te lezen. Nog voor ik hoofdstuk 1 uit had legde ik het boekje teleurgesteld weg. In mijn ogen was het niets anders dan The American Dream (rijk worden) overgoten met een spiritueel sausje. Daar waar ik hoopte een rijkdom aan wijsheid tot mij te nemen, ging het boek er vooral over hoe rijk te worden. Not exactly my cup of tea.

Hoewel het Geheim mij niet kon bekoren maakte ik wel met enige regelmaat gebruik van het idee Gedachten zijn krachten door positief gesteld affirmaties het universum in te slingeren. Ik denk dat ik niet voldoende overredingskracht bezit want na een paar jaar positief denken en proberen het universum, zonder noemenswaardig resultaat, te overtuigen van de kracht van mijn gedachten ben ik gestopt met het proberen om via een esoterisch wensenlijstje de universele wijsheid op te doen. Ik liet het hele idee los. Vanaf dat moment waren mijn gedachten nog slechts voor mijzelf bestemd, zonder extern doel. En wat denk je.. ineens geeft het universum mij de dingen die ik in mijn gedachten voorbij zie komen.
Een paar weken geleden zat ik op de bloedbank. De prikzuster maakte een opmerking over de enorme littekens van de spuit in mijn arm en ik maak het grapje Als ik ooit op mijn rug in een perkje beland denken ze nog dat ik een junk ben. Zoals jullie je misschien kunnen herinneren lag ik een klein halfuur later op  mijn rug in een perkje. Van de week zei ik tegen een collega dat ik heel wat zou geven voor een paar dagen rust, niet hoeven, niets moeten en wat denk je: Het hele weekend op de bank doorgebracht vanwege pijn in mijn rug. Vandaag grapte ik tegen Yep Ik ga douchen. Wanneer ik ovr een uur niet terug ben bel je 112 maar want dan ben ik in de badkuip gevallen  en wat denk je.. Ik kon mij maar net op tijd vastgrijpen anders was ik in de badkuip uitgegleden.

Nog even en ik durf niets meer te denken vanwege alle krachten die ik op het universum loslaat 😉

© Rianne, december 2012

8 thoughts on “Gedachten zijn krachten”

  1. Op zich best grappig als dit zou gebeuren met leuke dingen die je zegt of denkt. Ik zou gewoon zo'n opmerking gaan maken als ik jou was. 🙂

    Like

  2. Haha oei, dat van die paar dagen rust denk ik de laatste tijd ook vaak, maar pijn in mijn rug hoef ik dan ook weer niet. Ja, ik denk dat gedachten wel invloed kunnen hebben op je gevoelens (het ligt eraan hoe je tegen een situatie aankijkt wat de invloed daarvan op je is), maar niet op de werkelijkheid in de zin dat je als je ziek wordt, het je eigen schuld is, want dat zou je dan door je gedachten op jezelf hebben afgeroepen (volgens the secret).

    Like

  3. Ik heb veel gehad aan de boeken van Silver Birch en die van Gijsbertus de Zeeuw, spirituele boeken met inhoud. Nu lees ik deel voor deel de werken van Jozef Rulof. Op mijn oude weblog platoonline.weblog.nl staan inmiddels een tiental korte recensies voor onze vereniging (voor parapsychologie). Als weblog zich laat openen kun je daar een kijkje nemen.Die Amerikaanse bestsellers kun je het best links laten liggen. In de VS is esoterie big business.

    Like

Reacties zijn gesloten.