Koetjes en Kalfjes

Time flies en dan ineens heb je tijd over

Wiebel 50Ik heb het een beetje druk momenteel. Zo druk dat de voorbereidingen voor het vieren van mijn vijftigste verjaardag niet helemaal liepen zoals ik wilde dat ze zouden lopen. Maar een ding wist ik zondag al zeker. Mijn blog voor vandaag was klaar. Een paar stichtelijke woorden; dat was meer dan voldoende.

Vandaag over dertig jaar word ik tachtig. Een mooie gedachten. Met het behalen van mijn vijftig ste verjaardag ben ik al blij. Terugkijkend zeg ik: Ze zijn omgevlogen, die eerste vijftig jaar. Sommige jaren zijn zo snel gegaan dat ze nauwelijks een indruk hebben achtergelaten op de gevoelige plaat die geheugen heet. Andere jaren zaten zo vol indrukken en gebeurtenissen dat ik nauwelijks kan geloven dat dat alles in slechts 365 dagen kon plaatsvinden.  Zo, en dan gaat mijn blik nu weer vooruit, ga ik uitkijken naar alle ervaringen die nog gaan komen. te beginnen met het vieren van het feit dat ik al 50 jaar op deze aardkloot rondloop. Tot morgen allemaal.

En dan zou ik mijn blog afsluiten met een plaatje. Maar ja, Wiebeltjes hé!

De eerste vijftig jaar hebben mij geleerd dat de zaken nooit gaan zoals je verwacht dat ze zullen gaan, dus ook het vieren van deze mijlpaal loopt anders dan gepland. Ten eerste ben ik wel de hele dag vrij. Iets waar ik woensdag toen ik het hoorde heel blij van werd, want na een weekend op de bank doorgebracht te hebben was mijn huis niet wat je noemt ‘logeerklaar’. Beter gezegd: het is een zooitje hier. Echt goed nieuws dus. Iets minder goed nieuws waren de weersvoorspellingen. Die voor de verandering ook nog eens uitkomen. Typisch het KNMI. Gevolg: Ik heb 3 dagen de tijd om de zooi hier in huis op te ruimen, want mijn verweg gasten gaan, heel verstandig, met dit weer de weg niet op.

Toen ik gisteren op weg naar de bedrijfsfitness voorbij de kapper liep (die toevallig nog open was) ben ik in en opwelling, en met 4 uur extra vrij in de pocket, naar binnen gelopen en heb een afspraak gemaakt voor vanmorgen half 10. Iets waar ik om 9 uur vanmorgen weer aan dacht. Na een snelle douchepartij ben ik naar buiten gerend, heb mijn auto uitgegraven en keurig op tijd liep ik bij de kapper binnen voor een half uurtje relaxen. Ik ben nog steeds een beetje asymmetrisch maar de basis om alles op een lengte te laten groeien is gelegd. Wel moet ik eens wat vaker een cremespoelinkje gebruiken Want je haar wordt wel wat ouder. De kapper moest eens weten.

Na de kapper ben ik glibberend en glijdend naar de winkel gereden om de boodschappen te doen. Iets minder dan verwacht. Terwijl ik bij de AH naar een hazelnoorcremetaartje (dat ding blijft trekken) stond te kijken ben ik weer sterk geweest. Nadat ik de boodschappen in de auto had gezet ben ik bij de bakker naar binnen gelopen en heb een progresgebakje gekocht. Daar heb ik net heerlijk van zitten smikkelen, samen met een lekkere kop koffie.

Ondertussen heeft de vaatwasser de eerste lading vaat schoongemaakt en draait het beddengoed rondjes in de wasmachine en hoef ik even helemaal niets behalve bedenken wat ik vanavond aan zal trekken zodat ik een flitsend entree kan maken in het restaurant waar ik deze heugelijke dag samen met iets minder ver weg wonende vrienden en familie ga vieren.  Owww, en genieten van alle felicitaties die in het eggies en via de diverse social media en telefoon bij mij binnen stromen. Dat doet een mens goed.

© Rianne, december 2012

10 thoughts on “Time flies en dan ineens heb je tijd over”

  1. Toen ik 50 werd lag er echt enorm veel sneeuw, waardoor mijn verjaarspartijtje werd afgeblazen. Maar ja, het was wel symbolisch eigenlijk, want al 50 jaar had ik een hekel aan verjaardagsfeestjes :-)en mijn mooiste kado was toch de sneeuwFijne verjaardag vandaag!

    Like

  2. Toen we de locatie aan het regelen waren zei Yep 'Maar we willen niet in de serre zitten, want daar is het zo koud wanneer er sneeuw valt' en ik moest lachen wat het sneeuwt nooit op mijn verjaardag (wat niet klopt, nu ik er langer over nadenk sneeuwt het heel vaak op mijn verjaardag ;-p)

    Like

  3. Gefeliciteerd!!! En tja, ik had nu ook in Den Bosch moeten zitten met lieve vriendinnen die echter vanuit Gouda, Leiderdorp en Breda moesten komen. Gecanceld dus vanwege het weer. Veel plezier vanavond. Leuk kapsel trouwens.

    Like

  4. Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.En inderdaad, het leven is prachtig, over 30 jaar ben je 80.Hele fijne verjaardag gewenst.Marij

    Like

  5. Van harte nog met je verjaardag. Ach ja 50 vond het harstikke leuk toen ik het werd. Gezellig feestje, nu hoop ik over 14 dagen 60 te worden, dat vind ik wat minder eigenlijk haha geen reden om een groot feest te geven.

    Like

Reacties zijn gesloten.