Me Myself & I

Voor het eerst in maanden

Voor het eerst in maanden heb ik het weekend niet als een zombie hangend op de bank doorgebracht. Al sinds ergens begin oktober of zo bestond mijn weekend vooral uit rusten, al dan niet noodgedwongen omdat ik ziek, zwak of misselijk was.  Zaterdag leek ook weer een zombie-dag te worden totdat ik ineens de geest kreeg, mij yoga app activeerde, een eigen yoga programma samenstelde en aan de slag ging. Nee, ik ben geen uren bezig geweest met yoga, maar het was wel een keerpunt. Denk ik.

Zondag was ik al ruimschoots voor het middaguur present. Nadat ik de stofzuiger door het huis heb getrokken heb ik mij wederom uitgesloofd door het verrichten van, een klein kwartiertje lang, yoga-oefeningen. Daarna ben ik het balkon opgegaan en heb dat opgeruimd. Verzopen planten heb ik uit hun potten gehaald en staan klaar om naar het afval gebracht te worden. De potten zijn van hun stinkend water ontdaan. De wassen zijn gedraaid en het schone spul ligt of terug in de kast of hangt nog te drogen. Ik heb de weekboodschappen gedaan en ik heb al gekookt voor maandag. Er staat een grote pan zuurkoolstamppot klaar. Zowel ons exemplaar als de wc van Meneer de Bruin zijn schoon.

Men, wat voelt dat goed. Volle kledingkasten, een schone vloer, voldoende eten in huis voor een week.  Zelfs het aanrecht en het fornuis zijn schoon. Toen ik, tijdens het maken van een overheerlijke Latte Macchiatto weer eens vergat het melktuitje van George boven het glas te zetten in plaats van er naast, heb ik het sopje niet alleen gebruikt om George en zijn stukje aanrecht te kuisen, nee, ik heb gelijk de hele keuken onder handen genomen. Als klap op de vuurpijl heb ik, bij afwezigheid van Yep, niet zo maar iets snels in elkaar geflanst voor mijzelf om te eten, maar echt uitgebreid en gezond gekookt. Ik hoop dat er nog veel van dit soort weekenden gaan komen. Dit voelt zo goed.

© Rianne, februari 2013

8 thoughts on “Voor het eerst in maanden”

  1. Wat goed dat je weer aan Yoga ben gaan doen! Ik sta er soms zo van te kijken hoe yoga me batterij weer kan opladen! Maar ook hoe het mijn gepieker uitzet. p.s. Je kan op site een bon winnen voor Yoga (of ook gewoon voor lekkere wellness).

    Like

Reacties zijn gesloten.