Koetjes en Kalfjes

Het zit er weer op…

Kaap HoornEen week vakantie is niet zo heel lang, 3 nachtjes uit logeren gaan is nog korter. Met andere woorden: Het zit er weer op, mijn weekendje Groningen. Als afsluiter van het weekend zijn we eerst de kransen weg gaan brengen (ze werden dusdanig enthousiast bewonderd dat een carrière switch toch te overwegen is) en daarna zijn we doorgereden naar Kaap Hoorn, een schitterend ‘strandpaviljoen’ met een prachtig uitzicht op de skyline van Groningen. Het is momenteel koud in Nederland en in Groningen is het nog kouder. Aan alle palen die in het water staan hangen grote ijsklompen. Vol verwondering heb ik daar naar zitten kijken. Veilig en warm achter het glas, want buiten was het bitter koud.

Zoals gewoonlijk bij Kaap Hoorn was de lunch weer heerlijk, al was ik wel even vergeten wat ze daar onder een Club Sandwich verstaan. Vier verschillende soorten / sneeën mik die rijkelijk belegd zijn, vergezeld van de lekkerste frieten van het Oostelijk halfrond. Dat moeilijke gezicht wat ik op de foto trek betekent dus niet dat ik het niet lekker vond. Het betekent slechts dat ik lekker zat te eten en al kauwend op de gevoelige plaat werd vastgelegd.

Na de lunch hebben we bij station Groningen voor een paar weken afscheid genomen en kon ik aan mijn terugreis beginnen. Dankzij allerlei vertragingen heb ik er ongeveer vijf uur over gedaan. Maar ik zat warm en droog, het was licht genoeg om van het landschap te genieten en over het algemeen net rustig genoeg om gemakkelijk te kunnen zitten en te luisteren naar de gesprekken van de mensen om mij heen. Bovendien: Thuiskomen bij Yep, Toet en Meneer De Bruin is ook een feestje an sich. Dus wat wil een mens nou nog meer? Binnenkort terug naar Groningen natuurlijk!

© Rianne, maart 2013

3 thoughts on “Het zit er weer op…”

Reacties zijn gesloten.