Lifestyle op z'n Wiebels

Een euro

Het idee was leuk. Zet je auto woensdagavond voor 18:00 uur bij de garage neer voor de APK en grote beurt zodat je donderdag gewoon uit kunt slapen. Helaas, het was mij niet gegund. Toen ik tegen half zes nog steeds druk aan het werk was heb ik maar even gebeld dat ik die avond niet zo komen maar de auto meteen bij opening van de garage voor zou rijden. Gevolg: Ik mocht, net als op een werkdag, te vroeg mijn bed uit. Niet echt mijn hobby, zeker nu ik vanwege een klein teentje wat minder goed slaap dan ik zou willen.

Om half negen leverde ik mijn auto, papieren en sleutels in en kon ik gaan hinkstapspringen richting bushalte. Ik haalde de bus met gemak. De bus die van Kessel naar mijn huis rijdt komt ook langs het ziekenhuis maar ergens halverwege de rit had ik dus besloten geen foto’s van dat iets groter dan normale frut-teentje te laten maken. Maar ik had ook nog geen zin om naar huis te gaan. Ik bleef zitten tot aan de stad. Iets over negen uur stopte de bus daar. Ik stapte met nog wat mensen uit. Wat die andere mensen gingen doen weet ik niet, maar ik wilde een lekker ontbijtje scoren. Er was nog niets open, behalve de HEMA, en laten die nu net een ontbijtje voor een euro serveren. Voor die euro krijg je: een croissant,  een bakje jam, een broodje ei met spek en een kop koffie of een kop thee. Voor 50 cent extra krijg je er ook nog een glas jus bij. Ik moet zeggen: dat smaakte niet verkeerd voor een euro. Voor twee of drie euro had het trouwens ook nog goed gesmaakt. Al snel zat het hartstikke vol in het restaurant en werd je bijna van je tafeltje weggekeken door de nieuwkomers.

Na mijn ontbijt ben ik nog door de HEMA gaan dwalen. Daarna heb ik nog even de V&D en De Tuinen bezocht en toen ben ik via de Maas-route naar huis gewandeld met in mijn achterhoofd een vaag plan om wat vaker bij de HEMA te gaan ontbijten. Vaag ja. Want eigenlijk vind ik om 9 uur up and about zijn op mijn vrije dag wat veel van het goede. Dan hang ik graag nog in pyjama op de bank of op het balkon.

Maar goed. Door die veel te lange werkdag van afgelopen woensdag ben ik weer een ervaring rijker. Wie wil dat nu niet op een doordeweekse donderdag?

© Rianne, april 2013

10 thoughts on “Een euro”

  1. ik ben ook zo'n pyjama-hanger. Maar als ik per ongeluk vroeg op pad ben op mijn vrije dag, vind ik dat zó lekker! Dat je ontbijtje lekker was, valt me trouwens erg mee.Groetjes,Nicky

    Like

  2. Ja ik heb het ook een paar keer gedaan maar meestal komt het er niet van moet er ook voor met de auto naar een ander dorp het was wel altijd heel erg druk.

    Like

Reacties zijn gesloten.