Me Myself & I

Beschermengel

KlapbandJe hebt van die weken dan gaat alles wat fout kan gaan, geheel conform de Wet van Murphy, ook fout. Sluit Yep mij per ongeluk buiten terwijl ik op het balkon in de zon zit. Verlies ik mijn evenwicht bij het in de badkuip stappen waardoor een teen een andere kleur en formaat heeft gekregen. Blijkt dinsdag dat de vergrendeling van de vaatwasser ineens foetsie waardoor in en uitladen ernstig bemoeilijkt wordt doordat je de kans loop dat de hele vaatwasser uit zijn ombouw dondert. Mis ik dankzij werkstress woensdag twee afspraken. Begint de donderdag anders dan gepland. Dan is het vrijdag en overkomt je dat wat op de foto te zien is net terwijl je ter hoogte van een invoegstrook op de linkerbaan rijdt.

Het feit dat ik dit blog schrijf betekend dat ik ook dit stukje Murphy heb overleefd. Wat zeg ik: Met uitzondering van de band zijn mijn auto en ik er zonder kleerscheuren van af gekomen al heb ik wel de hele dag last gehad van de bibberitus. Dankzij mijn neus (ik rook de band net voordat-ie helemaal de geest gaf), mijn stuurvrouwskunst en een Beschermengel op mijn schouder heb ik kans gezien mijn bijna stuurloos geworden suvvertje via twee rijbanen vol auto’s op de vluchtstrook tot stilstand te laten komen. Alwaar ik mij ook nog alle acties wist te herinneren die je in een noodgeval dient te verrichten terwijl ook de ingeseinde hulptroep binnen no time arriveerde en het probleem eerst provisorisch en later volgens het boekje opgelost heeft.

Ik had al een tijdje een vermoeden dat ik in het bezit ben van een heuse Beschermengel. Maandag, tijdens mijn disbalans moment moet zij in de buurt zijn geweest om mij te steunen zodat ik dat moment met betrekkelijk weinig kleerscheuren achter mij kon laten. En gisteren zat zij op mijn schouder, als een soort Engelachtige fokkenist mee te leunen en te sturen om mijn suvvertje via twee rijbanen en tussen vier auto’s door in veiligheid te laveren.Nu ik zeker weet dat zij onderdeel van mijn leven is zit ik met een vraag. Kijk, voor de Tandenfee laat je een tand achter, kaboutertjes zijn blij met een schoteltje melk, het WC monster is blij met regelmatig nieuwe spoelblokjes, de sokkenvernietiger regelt zijn eigen beloning en Toet eet alles wat los en vast zit … Maar hoe  kan ik mijn Beschermengel laten weten dat ik heel blij ben met haar aanwezigheid? Of zou ze mijn dankbaarheid gewoon voelen? Ik denk dat laatste, want volgens mij is zij al een heel leven bij mij. Maar voor de zekerheid zet ik het hier ook nog even neer: Beschermengel, dank je wel voor al je steun en tijdig ingrijpen om erger te voorkomen vroeger en nu. Ik hoop dat je mijn leven lang bij mij blijft. Dikke kus!By the way: mocht een van jullie een beter idee hebben om haar te bedanken, laat mij dat dan even weten.

© Rianne, april 2013

14 thoughts on “Beschermengel”

  1. Nee, ik zou het niet beter kunnen verwoorden naar jouw beschermengel toe ;-)Ik heb in mijn auto wel een beschermengetje hangen trouwens … just in case ;-)Volgende week gaat het vast allemaal weer beter 🙂

    Like

  2. Ik heb nog overwogen even via de Amerikaanse kalender te gaan leven. Daar begint de week op zaterdag. Maar mijn hoofd en neus vertellen mij dat Murphy het huis nog niet verlaten heeft. Ik had de afweer tegen het boze oog aan mijn sleutelbos hangen, maar sinds gisteren hangt mijn engeltje er weer aan. Just in case…

    Like

  3. Ik denk dat je bedankje goed verwoord is en ik denk dat ze (of hij) dat wel voelt, maar ik geloof dat ik m'n bed in zou duiken, tot de week echt om is 😉

    Like

  4. Ik denk dat jouw beschermengel wel weet hoe dankbaar je bent, met of zonder woorden. Hou haar/hem in ere je weet nooit wanneer je haar/hem weer nodig hebt.

    Like

  5. Ik heb een rekeningnummer geopend voor beschermengeltjes, je kan een vrijwillige bijdrage doen. Tot haar 1800e beheer ik de donaties wel voor hem of haar. 🙂

    Like

  6. Je beschermengeltje weet heel goed hoe dankbaar je bent. De beste manier om haar te belonen is voorlopig extra rustig aan te doen. Volgens mij is ze nl wel toe aan een momentje van rust :)xxx

    Like

  7. Je Beschermengel heeft overuren gedraaid. Op het moment dat jij de dankbaarheid voelt, voelt je Beschermengel het ook. Met een mooie roos in een vaasje zetten, doet jullie allebei plezier 🙂 Zeker weten dat zij/hij levenslang aan jouw zijde staat!Fijn weekend, LiefsKakel

    Like

Reacties zijn gesloten.