Me Myself & I

De koe bij de horens vatten

Zoals ik gisteren al schreef: Ik zit al bij de bedrijfsfitness, dat hoef ik slechts weer op te pakken. Schreef ik gisteren ook al dat ik mijzelf ken? Vast wel. Dus heb ik vandaag gelijk de koe bij de horen gevat en  ben gaan fitnessen. Dave keek even verbaasd op toen hij mij door de gang zag lopen. Heeft gisteren je aan het denken gezet? vraagt hij. Ik knik en zeg Ja, maar anders dan jij denkt. Dave refereerde namelijk naar de bijeenkomst van maandagavond toen Harriëtte geheel op eigen wijze haar gesponsorde afvalrace (het sponsorgeld komt ten goeden aan de Vrienden van Tijs en dus het Duchenne onderzoek) in het bijzijn van diverse sponsoren en de ouders van Tijs afsloot.*) Gisterenavond was eigenlijk al niet meer nodig om mij over de streep te trekken, vertel ik hem. Hij hoort mijn verhaal aan en even laten stelt hij in overleg met mij een nieuw en gevarieerd trainingsprogramma op.

Ik mag eerst 10 minuten fietsen, dan 20 minuten wandelen inclusief helling, dan wat met gewichten stoeien, gevolgd door 3 series van 20 maal 20 kilo wegdrukken op de legpress, daarna weer wat met gewichten stoeien en als afsluiting mag ik buikspieroefeningen doen. en dat allemaal onder begeleiding van de stagiaire van Dave. Ik voelde mij net een rijke filmster met personal trainer. Ze telde voor mij, corrigeerde daar waar nodig mijn houding, moedigde mij aan wanneer de oefening zwaar werd en deelde complimentjes uit. Zo wordt trainen een makkie al zal ik niet altijd het geluk hebben van een personal trainer aan mijn zij.

Ondanks dat Dave mij weer terug heeft gezet op mijn beginniveau (om blessures te voorkomen) voelde ik echt wel dat ik wat aan het doen was. En voel ik nu heel goed dat ik wat gedaan heb. Vooral de sit-ups en de andere buikspieroefening vielen mij zwaar. Drie maal raden waar ik vandaag lichte spierpijn heb. Juist, in mijn buik. De spieren die daar zitten hebben zich dusdanig goed verstopt, dat ik niet eens meer wist dat ik ze had. Dus wel. Vanmorgen, toen ik opstond, dacht ik even Wow, al dat water, twee dagen minder eten en een keertje sporten werpen nu al hun vruchten af. Mijn pyjamabroek zakte namelijk af. Nadere inspectie leerde mij dat het elastiek gesprongen is. Of beter gezegd: De rek is er uit. Tijd om de krimp in te zetten.

Afsluiten Race tegen de kilo's*) Met haar gesponsorde afvalrace heeft Harriëtte € 741,15 opgehaald t.b.v. Vrienden van Tijs (voor het Duchenne onderzoek). Een applausje waard zou ik zeggen. Via de link in de eerste alinea kom je op haar blog waar je alles kunt lezen over hoe het allemaal begon, het doel Vrienden van Tijs, haar race tegen de kilo’s, maar ook over de persoonlijke groei en verandering in levensstijl die zij heeft doorgemaakt. Toekijkend vanaf de zijlijn kan ik alleen maar stellen dat het een zeer bewogen jaar voor Harriëtte is geweest. Een jaar wat respect afdwingt. Een jaar waar zij trots op mag zijn.

 Foto : geleend van Harriëtte

© Rianne, april 2013

5 thoughts on “De koe bij de horens vatten”

Reacties zijn gesloten.