Me Myself & I

Daar zit ik dan

Om iets over half 8 loop ik na een heerlijke wandeling nuchter en wel het Diagnostisch Centrum binnen om bloed af te laten nemen. Ik moet langer wachten dan mij lief is en ben blij wanneer ik eindelijk aan de beurt ben. Bloed afnemen is nooit een punt en binnen 5 minuten ben ik klaar en kan ik eindelijk ontbijten. Dat doe ik even bij twee lieve secretaresses. Wanneer ik mijn bammetjes op heb is het tijd om mij bij mijn collega’s om samen een dagje te gaan trouble-shooten. Dat laatste is meer dan aardig gelukt. Bovendien schoot het goed op dus om 4 uur was ik klaar om samen met Harriëtte naar de fitness te gaan. Ik mocht samen met Harriëtte een circuit doen.

Na een warming-up (20 minuten op de loop band) konden we gaan beginnen.  Zwaaien met 10 kilo, spelen met hoepels, sjouwen met 20 kilo, gooien met een bal van 4 kilo terwijl je op een wiebelende ondergrond staat, kniebuigingen met een gewicht in je nek, zwaaien met een bal en buikspieroefeningen. Ga er maar even aan staan. De eerste ronde deden we elke oefening ongeveer 30 seconden, daarna volgde rondes van een minuut. Ergens in de derde ronde ging het fout en werd ik duizelig. Maar zoals jullie weten ben ik nogal eigenwijs. Dus ronde drie heb ik afgemaakt. Ronde vier half half en toen moest ik er even bij gaan zitten. Ik verloor mijn Schiermonnikoogse kleur. Dave haalde even de bloeddrukmeter er bij en Harriëtte liet de Reiki vrijelijk stromen. Het duurde even voordat de meter mijn bloeddruk kon meten en toen was het schrikken. 50/99. Beetje laag dus. De rest van de sessie heb ik op mijn gemak toegekeken hoe Harriëtte nog een aantal van die rondes maakte (zij zwaait trouwens met meer dan 10 kilo en misschien moet ik niet proberen om deze getrainde sportvrouw met mijn gebrekkige conditie te willen bijbenen).

Gelukkig was ik al snel weer helemaal opgeknapt. Na het maken van de afspraak dat we voorlopig even beginnen met het meten van mijn bloeddruk om een beetje zicht op de (al dan niet) normaal waarde te krijgen wenste ik iedereen en fijn weekend en ben zonder problemen naar huis gewandeld. Lekker over de dijk, genietend van de zon. Na een lekker banaantje ben ik de boodschappen gaan doen en heb ik Yep en mij getrakteerd op een lekker stukje vis (stukje is trouwens een verkeerd woord voor de hoeveelheid vis die wij beide op ons bord hebben liggen), spinazie en aardappelpuree. Nu zit ik lekker te genieten van de ondergaande zon en gooi er zo af en toe een hooikoortsniesbui tegen aan. Ondanks dat ene vervelende momentje van disbalans is het toch weer een heerlijke zen-dag geworden.  Op naar de volgende.

© Rianne, april 2013

11 thoughts on “Daar zit ik dan”

  1. We gaan gewoon vaker lekker samen. Ieder op ons eigen tempo en naar eigen kunnen. Vond het heerlijk dat je erbij was ondanks dat momentje waar ik me toch echt even serieus zorgen maakte. Een jaar geleden kon ik dit ook nog niet dus ik verheug me er nu al op om je over een jaartje bezig te zien :)Xxx

  2. Dat klinkt als een pittige sportmiddag, daar zou ik ook flauw van worden. Vandaag zul je niet op je balkon zitten ben ik bang. Goed dat je er gisteren van genoten hebt!

  3. Voor het eerst sinds ik begonnen ben met sporten heb ik spierpijn. Echte spierpijn. Op zich voelt dat lekker.

Reacties zijn gesloten.