Lifestyle op z'n Wiebels

Hippe Schorten

Met enige regelmaat verschijnen er in de pers berichten over de arbeidsparticipatie van de Nederlandse vrouw. Die is laag in vergelijk met de vrouwen in de ons omringende landen. Nu wil ik deze onderzoeksresultaten niet tegenspreken maar ik vraag mij af of in de studies ook rekening wordt gehouden met de diverse nevenactiviteiten van de Nederlandse (soms zelfs fulltime) werkende vrouw. Zo heb ik een collega die zich met enige regelmaat transformeert tot spook, zombie, heks of serie-moorderaar om op ludieke wijze mensen professioneel de stuipen op het lijf te jagen. Een aantal andere collega’s verzorgen de boekhouding van bedrijven van familieleden. De dochter van een vriendin is naast haar werk buikdanseres. Harriëtte is Reiki-master en heeft een eigen praktijk. Meerdere collega’s zitten naast hun werk in de Gemeenteraad en meerdere collega’s zijn vrijwilliger voor een goed doel (KiKa en CliniClowns).

Hippe schorten

Op de nevenactiviteiten van een collega wil ik wat dieper ingaan. Zij maakt schorten. Je weet wel, van die over het algemeen onooglijke, zeer functionele lappen stof die als doel hebben er voor te zorgen dat je kleding tijdens het koken schoon blijft. Niet deze schorten. Ze zijn leuk, modern en vlot. Haar website heet Hippe Schorten en daar is geen woord van gelogen. Sinds ik haar schorten heb gezien ben ik er van overtuigd dat ik een schort nodig heb. En dat wil wat zeggen voor iemand die liever een vetvlek in haar kleren heeft dan voor joker te lopen met een schort. Het idee dat ik in een vergeetachtige bui met een schort voor naar de winkel zou lopen maakt dat ik zo’n ding niet eens in huis wil hebben. Maar de schorten die Susanne maakt zijn zo mooi dat je er best mee over straat kunt. Nu alleen nog een keuze maken uit de diverse leuke modellen en motiefjes.

© Rianne, april 2013

9 thoughts on “Hippe Schorten”

  1. ik heb je link al verandert hoor en wens je succes op WordPress
    Hippe schorten lijkt me wel wat daar zal ik zeker eens naar gaan kijken

    Like

  2. Hele leuke nevenactiviteiten! Die schorten zijn echt erg leuk, jammer dat ik er nooit eentje gebruik.
    Wat leuk dat je op wordpress zit! 🙂 Je blog ziet er mooi en rustig uit.
    Ik ga meteen de link veranderen op Bloglovin, dan krijg ik weer alle updates binnen!

    Like

  3. Dat jurkjeschortje ga ik van watertanden maar zo vaak als ik moet koken…… Tip….ook erg leuk om iemand kado te doen. Zuslief is helemaal happy met haar “Sarah”schort 😀

    Like

Reacties zijn gesloten.