Koetjes en Kalfjes

Het begin

Toet BergschoenEen paar weken geleden heb ik mij voorgenomen wat minder te gaan werken. Oftewel: ik wil mij aan mijn contracturen houden. Dat valt niet altijd mee. Ik wil nog wel eens denken ‘Even afmaken’  en voor ik het weet ben ik een uur verder. Maar maandag is het gelukt. Om half vijf verliet ik mijn kantoor, iets voor vijf uur liep ik bij AH binnen om de boodschappen te doen. Met briefje. Waar ik te weinig op keek en in plaats van met een pot curry pasta verliet ik de winkel met een pot Korma saus. Ook lekker, maar dat hoorde niet bij het recept van de dag. Ik kwam er pas achter nadat ik Yep gevraagd had om te helpen met koken en het recept voor ging lezen. Dat werd improviseren. Door Yep want die nam het koken geheel voor zijn rekening.  Al snel zatten we aan een voedzame, gezonde en smaakvolle maaltijd.

Omdat ik vroeger dan normaal thuis was en daardoor vroeger dan de laatste tijd normaal is gegeten had, had ik zo maar wat tijd over. Op het balkon was het een beetje fris en om nu tot aan CSI achter de laptop te gaan zitten lummelen. In lezen en studeren had ik niet zo’n zin en ik heb te weinig inspiratie om Lamme Urgh deel 9 te schrijven. Ineens wist ik het. Wandelen. Langs de Maas. Wie weet kwam de inspiratie dan vanzelf. Halverwege mijn huis en de dijk deed zich dilemma een voor. Telefoon en dus mijn camera vergeten. Automatisch draaide ik mij om om terug te lopen. Na vijf passen draaide ik mij weer terug. Nu omdraaien zou betekenen niet wandelen. Ik ken mijzelf. Dan maar geen foto’s maken.

Op de dijk deed zich dilemma twee voor. Rechts het pad langs de Maas, links schapen. De oplossing. Via een omweg naar het begin van het pad langs de Maas wandelen, langs de Maas naar de schapen, voorbij de schapen weer terug naar de dijk. Het was geen lange wandeling. Uit en thuis in iets meer dan een half uur. Maar het begin is gemaakt. En met de geur van een BBQ die door twee jongens tussen de Maas en de schapen was geplaatst kwam een eerste vlaag inspiratie mijn kant op. Wordt vervolgd zal ik maar zeggen.

© Rianne, mei 2012

4 thoughts on “Het begin”

  1. Je bent goed bezig Rianne.
    Dat van Lamme Urgh vind ik wel een beetje jammer. Want ik kijk echt uit naar die verhalen. Ze zijn goed en je slaagt er in je lezers van hem te laten houden. Dat is een kwaliteit. Ik adviseer je: neem wekelijks de tijd voor hem. Al is het maar een uurtje. Dan blijft ie in leven en dat verdient ie.

    Like

Reacties zijn gesloten.