Koetjes en Kalfjes

Samen precies goed

Sinds ik zo’n slimme telefoon heb maak ik met enige regelmaat gebruik van een slaap-App als wekker. Ik stel de tijd van wakker worden in op het laatst mogelijke moment waarop ik wakker moet zijn (met een marge van een half uur), zet hem aan (heel belangrijk), leg mijn telefoon ondersteboven onder mijn laken en ga slapen. De app registreert hoe ik slaap en wanneer ik aan mijn laatste half uur slapen ben begonnen gaat de app heel goed opletten. Zodra ik door mijn bewegingspatroon tekenen van dieper in slaap vallen ga vertonen gaat hij af. Dit is om er voor te zorgen dat ik niet vanuit een diepe slaap wakker schrik. Ik vind het een prima uitvinding, ben er heel blij. Niet dat ik beter of langer slaap, maar het katerige gevoel van uit een diepe slaap wakker worden gerukt heb ik al een tijdje niet meer gehad.

Meestal staat de tijdsinterval ingesteld tussen 6:15 en 6:45 uur. Gaat de wekker vroeg af kan ik nog even snoozen, gaat hij laat af spring ik meteen uit bed. Van de week heb ik mij een extra kwartiertje slaap gegund en stelde de interval in tussen 6:30 en 7:00 uur. Om 6:30 uur precies liep mijn wekker af. Meer dan chagrijnig sta ik op voor de sanitaire stop. Yep’s kamerdeur zit nog dicht. Even overweeg ik om hem wakker te maken maar doe het niet. Ik kruip terug mijn bed in. Even al snoozend een WordFeudje leggen. Op mijn iPad zie ik dat het niet 6:35 uur is, maar pas 5:35 uur. Ik heb de wekker fout gezet. Hevig kneuterend op mijzelf zet ik de snooz-functie uit en en mijn normale wekker aan. op 7:00 uur. Een slechter humeur als ik op dat moment heb kan ik niet krijgen. Ik val zo waar weer in slaap en ben iets voor de wekker wakker. Ik sta op en ga even mediteren. Ineens hoor ik de stem van Yep ‘Moet jij nu douchen, of kan ik even snel tussendoor? ik heb mij verslapen.’  Ik zeg dat hij wel even tussendoor kan.

Mijn kind en ik. Ik een uur te vroeg wakker, hij een uur te laat. Samen precies goed. 😉

© Rianne, mei 2013

17 thoughts on “Samen precies goed”

  1. Dat lijkt mij wel iets speciaal zo’n slaapapp maar ik denk niet dat ik goed zou slapen met een gsm onder mijn laken. Hopelijk was Yep toch nog op tijd klaar.

    Like

  2. Leuk als je het zo bekijkt :-). Wel handig die telefoon, maar ik denk dan meteen weer aan de straling die zo’n ding af blijkt te geven… jij niet?

    Like

    1. Nee, een kennis van mij met een natuurkundige achtergrond heeft aangegeven dat deze hoeveelheid straling geen kwaad kan. Ik heb het volste vertrouwen in haar dus maak mij geen zorgen.

      Like

  3. Ha, grappig verhaal.

    Ik heb nog heel wat bij te leren. Zo’n slimme slaapapp…. hoe ziet ie dat allemaal? Heef ie een sensor waardoor ie in je hoofd kan kijken, meet ie temperatuur, beweging. Hoe doet ie dat?

    Ik begin langzaam toch wat ehhhh app -eliger te worden, merk ik.

    Like

    1. Volgens mij is het gebaseerd op de bewegingen die je ‘s-nachts maakt. Wanneer je in een diepe slaap verkeerd lig je ze goed als stil, wanneer je in REMslaap verkeerd beweeg je veel meer. Net als wanneer je wakker ligt.

      Like

    1. Nee, je legt je telefoon omgekeerd onder het onderlaken ter hoogte van je kussen. Wel zorgen dat je kussen er niet op komt te liggen want dan ‘voelt’ je telefoon net goed meer.

      Like

  4. Wat een slimme app. Ik zou weleens een app willen hebben die registreert hoe veel of beter gezegd hoe weinig ik slaap. Lijkt me ook een interessante bezigheid. Je hebt er een vermakelijk stukje over geschreven 🙂
    Fijn weekend en liefs
    Kakel

    Like

  5. dat moet ik mijn dochter vertellen die kan zo`n app vast waarderen.Wat vinden ze in een razend snel tempo allemaal leukigheidjes uit he tegenwoordig

    Like

Reacties zijn gesloten.