Koetjes en Kalfjes

Ik durf het bijna niet te zeggen

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb  geregeld dat ik VIER weken vakantie heb en wel van 9 september t/m 6 oktober. Ik riep al een tijdje “Ik neem de hele maand september vrij’ maar om de een of andere reden kwam het er niet van om die dagen ook daadwerkelijk vrij te vragen. Maandag had ik het er weer over, noemde bovenstaande data en een van de collega’s opende het bestand met de vakantieplanning, zei ‘Dan is iedereen terug dus dat kan’ en legde mijn vakantie vast. Alle vier de weken. Ik heb sinds ik van school ben nooit meer langer dan 3 weken aan een stuk vakantie gehad.

Het idee van vier weken vakantie voelt goed, luxe zelfs. Die vier weken maken dat ik dan door mijn wettelijke vakantie uren voor dit jaar heen zodat die volgend jaar juli niet kunnen vervallen en het slaat een kleine bres in het aantal overwerkuren wat ik nog heb staan. Een kleine bres ja, ik denk dat ik daarna nog genoeg uren heb om tot het eind van het jaar, wanneer het werk het toelaat, een middag in de week extra vrij te nemen. Om te studeren bijvoorbeeld. Maar dat idee houd ik nog even onder de pet. Dat mag over anderhalve, twee maanden wel eens om de hoek van de deur komen kijken.

Zucht. Vier weken vakantie. Wat zal ik dan eens allemaal gaan doen. Komt tijd, komt raad. Zucht. Dubbele zucht. Gevolgd door een tevreden glimlach.

© Rianne, juni 2013

13 thoughts on “Ik durf het bijna niet te zeggen”

  1. Wat leuk! Geniet ervan! Ik heb 1 weekje vakantie nu en dat is alles. Ik wil weer veel te veel doen in de tijd die ik maar heb.

    Like

  2. Goed dat jou collega dit gelijk vastlegt! Vakantie is heerlijk……gewoon effe op de zen stand staan…..

    Like

  3. Ha Rianne,
    Nou, dat werd ook wel tijd 😉 !!
    Knap, dat je de knoop hebt doorgehakt!
    Probeer nu niet meteen al die dagen (28 maar liefst!) in te plannen, maar ik hou me wel voor een lunchafspraak aanbevolen 🙂
    C

    Like

    1. Deal!!
      Ik wil een weekje door het land trekken en verder inderdaad alleen maar dingen doen die zich aandienen … En luieren.

      Like

  4. Niet téveel gaan doen. Probeer ook eens af en toe een beetje te niksen en te dagdromen, dat is heerlijk! Ik hoop wel dat je blijft bloggen anders wordt het hier zo stil, maar mocht het er niet van komen: alle begrip!
    We spreken elkaar nog wel voor je vakantie aanbreekt, dus wacht ik nog even met de beste vakantiewensen 😀 Wel een heerlijk vooruitzicht.

    Like

  5. Luxe he, zo lang vakantie. Gelukkig heb je nog een paar maanden over die weken na te denken. Dan weet je zeker dat je precies gaat doen wat je zelf wilt.

    Like

Reacties zijn gesloten.