Lifestyle op z'n Wiebels

Semi korte broek

Yep en bruinMijn Yep is niet van de korte broeken. Dat heeft hij van zijn vader. In onze goede jaren heb ik Yep’s vader slechts een zomer in korte broek gezien en daarna nooit meer. Mannenbenen waren volgens hem niet gemaakt om aan de blikken van de gehele gemeenschap blootgesteld te worden. Yep heeft die houding sinds ongeveer zijn elfde overgenomen. Vanaf dat moment zag men hem alleen nog maar in het zwembad met ontblote benen, als hij al naar het zwembad ging. Het kan verkeren. Ineens was mijn waterrat geen waterrat meer en heeft zijn vroeger zo makkelijk bruin wordende huid flink wat zonnebrandcrème nodig om hem niet op stel en sprong in een kreeft te laten veranderen.

Een aantal jaren geleden, toen het ook zo verschrikkelijk warm was, heb ik een driekwart broek voor hem gekocht. ‘Dank je’, zei hij, en hing hem in de kast. Heel soms, achter het huis, droeg hij hem wel eens. Toen hij vorig jaar op vakantie naar Terschelling ging heeft hij die broek ook ingepakt. Aangezien het die week geen denderend weer was vermoed ik dat hij die broek niet heeft aangehad.

Ikzelf zie zijn benen nog wel eens voorbij komen. Sinds we in Venlo wonen is zijn avonddracht een sportbroek of lange zwembroek maar sinds ik van de winter een katoenen joggingbroek heb gekocht draagt hij vooral die. Maar niet met dit weer. Nu heeft hij de sportbroek weer uit de kast gehaald.

Maandag maakte hij zich klaar om samen met mij boodschappen te doen. Gekleed in zwart t-shirt en spijkerbroek kwam hij de douche uit. ‘Ik doe even mijn driekwart broek aan’, zei hij. Ik viel bijna van mijn geloof en de bank. Voor het mooie deed hij er wel zwarte sokken onder, en zijn werkschoenen. Toch bleef er nog genoeg wit kuitbeen over om iedereen die we op weg naar de winkels tegenkwamen te verblinden.

Eenmaal weer thuis denk ik ‘Ik wil niet zeuren, maar wanner Yep vrijwillig een semi korte broek aan doet dan is het warm in Nederland. Heel warm. Tropisch warm’. Dat jullie dat maar even beseffen.

© Rianne, juli 2013

11 thoughts on “Semi korte broek”

  1. Haha…hier hetzelfde….alleen ging de oudste onlangs in een korte broek uit….na jaren van benen bedekken! En nu……na een zwembadbezoek….de benen flink verbrand! Daar had hij niet aan gedacht om in te wrijven met factor 50….Ook hij had dit net als Yep niet nodig toen ze nog dagelijks in ons luxe Kesselse bad vertoefden…..

    Like

  2. Ja, mijn vriendje wil ook alleen semi-korte broeken aan en dan ook nog met van die duizend zakken eraan. Het is me nog niet gelukt om hem daar vanaf te brengen, but I will succeed!

    Like

    1. Het kan anders bes handig zijn om naast een vriendje in semi-korte broek met duizend zakken te lopen. Die zakken kan je helemaal volstouwen. Scheelt jou dragen.

      Like

  3. Met manlief en zoonlief ging het al net zo. Maar een paar jaar geleden is daar dan toch eindelijk verandering in gekomen. Alleen als manief boodschappen gaat doen, dan gaat de korte broek wel uit.

    Like

  4. Hier ook, behalve in de tuin. En een paar weken geleden plots in zijn zwembroek een examen gedaan op school.
    Ik val regelmatig van mijn stoel van verbazing.

    Like

Reacties zijn gesloten.