Koetjes en Kalfjes

Foutje! Bedankt!

Je hebt van die dagen, dan denk je ‘Was ik maar in bed blijven liggen’ maar ja, berouw komt na de zonden. Ik ga trouwens niet beweren dat gisteren zo’n dag was, want zo erg was het allemaal niet. Gewoon maar een klein beetje.

Het begon er mee toen ik onder de douche stapte. Ik maakte mijn haren nat, pakte de shampoo, spoot wat op mijn hand, verdeelde het door mijn haar en toen weigerde het te gaan schuimen. Logisch, want ik had de crèmespoeling gepakt. Kan gebeuren.

Ik denk ‘Dan gooien we de volgorde om en ga ik nu mijn haar ontklitten’ maar helaas, de kam lag buiten mijn bereik op de wastafel en om nu kleddernat door de badkamer te gaan banjeren, dat geeft zo’n rommel.

Na het verwijderen van de crèmespoeling mijn haar maar even gewassen. Dat was een van de redenen dat ik überhaupt onder de douche was gestapt. Na mijn haren kwam mijn lijf aan de beurt. Daarna draaide ik de krant dicht, reikte naar mijn haren-handdoek die nog over de verwarming hing. Zucht. Mijn lijfhanddoek lag nog in de kast.  Werd het toch nog een zooitje in de badkamer. 😉

Aangekleed en wel stap ik de keuken in om koffie klaar te maken. Ik hoor een kraan druppelen maar de kraan zit goed dicht. ‘Zal wel van buiten komen,’ denk ik, en ga met mijn studieboek op de bank zitten.

Ik zit daar al weer een tijdje wanneer Yep iets uit de badkamer  gaat pakken. Hij loopt terug de kamer in. ‘Pas onder de douche geweest?’, vraagt hij. Ik knik. ‘Misschien de volgende keer de kraan dichtdraaien?’ vraagt hij met een vrolijk gezicht, terwijl hij de kraan dicht gaat draaien.

‘Oeps’, denk ik, ‘Dus dat was de druppelende kraan.’

Tja, je hebt van die dagen!

© Rianne, augustus 2013

6 thoughts on “Foutje! Bedankt!”

Reacties zijn gesloten.