Koetjes en Kalfjes

Prettig weekend

Toen ik mijn werkzame leven starten, was het begrip parttime werken nog niet echt ingeburgerd dus wenste ik mijn collega’s op vrijdagmiddag rond de klok van half vijf ‘Prettig weekend’ en keerde huiswaarts. Dat is nu wel anders. Meestal op donderdag, soms op woensdag en zover ik mij kan herinneren het laatste jaar een maal op maandag wens ik de diverse collega’s prettig weekend.

Zo ook gisteren. Een van de collega’s vraagt mij ‘En, nog leuke plannen voor het weekend?’  De vraag overvalt mij een beetje. Het duurt voor mij nog een dag alvorens het weekend is. Ik denk even diep na en kom tot de conclusie dat ik niks noppes nadah op de planning heb staan en dat terwijl Yep de nacht van zaterdag op zondag niet thuis is.  Ik geef dat ook als antwoord en bedenk dat dat best zonde is. Een ‘vrij’ weekend, en geen plannen. Zal ik..? Terwijl ik denk aan een ‘zal ik eens kijken of ik bij iemand kan logeren’ roept mijn lijf nee. Mijn antwoord is dus, ‘Er staat niets op het programma, ik zal wel zien. Het zal wel studeren worden.’

Op weg naar huis bedenk ik mij dat ik wel iets op de planning heb staan. Ik mag zaterdag, voor de derde zaterdag op rij, naar Pearl. Twee weken geleden bleek mijn online gemaakte afspraak niet vastgelegd te zijn, enkel en alleen maar omdat ik een verkeerd e-mail adres had doorgegeven, vorige week kreeg ik nieuwe lenzen en nieuwe vloeistof voorgeschreven en zaterdag mag ik dus mijn nieuwe lenzen op gaan halen.

Bijna thuis stop ik bij de winkel. Ik doe snel boodschappen, weekendeten bedenk ik mij  later (brood met kippenlever). Wanneer ik bij de kassa sta zie ik een bekende jongeman bij de tabakscounter staan en even later de winkel uit lopen. Yep. Ik leg mijn boodschappen op de band en ren snel naar buiten om te checken of hij niet toevallig al de boodschappen heeft gedaan. Niet dus, maar mijn voorstel valt in goede aarde. Even later rijden we samen naar huis. Yep’s fiets staat bij de fietsenmaker dus morgen mag hij weer op mijn ‘bakfiets’  zoals hij mijn vehicle noemt. Jaja.

Wanneer ik een uur later vol en voldaan mijzelf op de bank vlei heb ik al een klein beetje weekend gevoel, ondanks het feit dat ik nog een dagje mag werken. Zal wel door mijn vage plannetjes komen.

© Rianne, augustus 2013

4 thoughts on “Prettig weekend”

  1. Een vrij weekend is echt geen verspilling hoor, dat heb je gewoon af en toe nodig, dus geniet er nou maar van! Lekker doen of laten waar je zelf zin in hebt zonder verplichtingen? Geef mij weer eens zo’n weekend ;-).

    Like

    1. Nee, niet altijd, maar soms is het gewoon fijn om aan niemand te hoeven denken in het weekend en lekker de boel de voel te laten. Maar ik ben er echt niet aan toe. Kreeg net een telefoontje, of ik mee ging naar Breda, bootje varen, uit eten. Kon blijven slapen. Ik dacht vijf seconden na en zie oen ‘Nee, beter van niet. De vermoeidheid en zo… ‘
      Ik ga lekker genieten van mij-tijd, thuis, op de bank, in de stad, whatever, alleen maar dingen doen waar ik zin in heb. En een beetje huishouden. 😉

      Like

  2. Heerlijk een vrij weekend. Hoewel ik zelf nu wel heel blij ben dat het sportseizoen weer gaat beginnen. Die vakantie heeft lang genoeg geduurd haha.
    Fijn weekend he!

    Like

Reacties zijn gesloten.