Koetjes en Kalfjes

Roze olifant

RozifantjeIedereen weet wat er gebeurt wanneer je ergens niet aan mag denken? Je denkt er aan. Het roze olifantje is daar een goed voorbeeld van. Er gaan jaren voorbij zonder dat ik aan een roze olifant denk, totdat ik te horen krijg ‘Denk niet aan een roze olifant’ en de rest van de dag galoppeert het beest regelmatig door mijn gedachten, om over zijn nachtelijke activiteiten nog maar te zwijgen.

Met bovenstaande kennis in mijn achterhoofd was ik dus ook niet zo heel blij met de opmerking van diverse collega’s ‘Nog even, dan heb je vier weken vakantie. Vier weken van niet aan het werk denken.’ Ik voorzag afschakel-problemen maar niets is minder waar. Vanaf het moment dat ik de kantoordeur achter mij dichttrok tot nu, en zelfs nu denk ik niet echt aan het werk maar aan de mensen, heb ik geen moment nagedacht over dat-wat- nog-allemaal-op-mijn-bordje-ligt.

Begint het mediteren en zennen toch zijn vruchten af te werpen.

Ik ben blij. Roze olifanten blij.

© Rianne, september 2013

8 thoughts on “Roze olifant”

Reacties zijn gesloten.