Koetjes en Kalfjes

Sterretje

Ik heb een talent wat betreft steenslag. Geef mij een auto met een nieuwe ruit en binnen gemiddeld een week zit er een sterretje in. Een keer lukte het mij zelfs om, na het vervangen van de voorruit, bij het verlaten van de garage over het enigste steentje wat in een verre omtrek te vinden was te rijden en tik… een sterretje. Jullie begrijpen: Ik word niet warm of koud van een sterretje in mijn voorruit.

Als ik de reclame van C.arG.lass mag geloven worden sterretjes wel warm of koud en kunnen dan gaan barsten. Ik moet het nog zien. Tenslotte heb ik mijn auto al 6 jaar en hebben alle drie de sterretjes al vijf winters en zes zomers mee mogen maken. Tot op heden is geen van hen groter gegroeid en lach ik om de paniekverhalen in de reclame al krab ik in de wintermaanden best wel behoedzaam de voorruit. Stel dat die reclamemaker wel gelijk heeft. Dan zit ik ineens met een auto zonder voorruit en dat is in de wintermaanden best wel koud.

Soms denk ik er wel eens over om ze te laten repareren maar om de een of andere reden komt het er niet van.  En dan, dan stap ik op een mooie donderdag uit mijn auto en wordt aangesproken door een vrolijke jongeman met een gifgroen vestje aan en een schrijfblok onder zijn arm. ‘Wij staan hier vandaag om sterretjes te repareren’, zegt hij, terwijl hij mij van top tot teen bekijkt, ‘Maar daar heeft uw auto waarschijnlijk geen last van’. Ik schiet in de lach en vertel hem dat ik een sterretjes-veroorzaker-kampioen ben. ‘Volgens mij zitten er wel zes sterretjes in mijn voorruit’, zeg ik vol overtuiging en overdrijving (want het zijn er maar drie. En een streep op de zijruit waar ooit een duif zijn laatste adem uitbloes). Hij kijkt mee.

‘Deze gaat het van de winter niet houden’, zegt hij, en wijst op de grootste van de drie sterretjes. Ik grijns en vertel hem dat ‘deze’ het al vijf jaar houdt dus waarom geen zes jaar. Maar ze mogen van mij de voorruit repareren. De jongeman lacht blij. Dan pak ik mijn autopapieren inclusief groene kaart en betrekt zijn gezicht.’Oh, I.nterpolis. Dan moet u eerst even bellen om om toestemming te vragen. Met drie sterretjes zullen ze wel niet moeilijk doen, maar voor de zekerheid..’

Shit… Dat wordt weer een winter voorzichtig krabben. 😉

© Rianne, september 2013

10 thoughts on “Sterretje”

  1. Hahahah ik heb ze ook een tijd lang niet laten maken tot ik bij ons naast (op de zaak) zo’n bedrijfje tegen kwam… Beetje babbelen en ze maakte ze alle drie voor de pijs van 1 🙂 goede zaak!!

    Like

  2. Ik ben wel zo’n bange schijtert die meteen belt om de ruit laten repareren. Maar ik ben dan ook geen kampioen sterretjes rijden, ik oefen vrolijk verder.

    Like

  3. Ik vind het ook altijd een beetje eng hoor, die sterretjes. In gedachten zie ik altijd direct de hele voorruit opeens naar binnen vliegen dank zij dat ene sterretje. Terwijl dat beslist niet kan, zeggen ze altijd. Maar ja, je weet maar nooit…..

    Like

  4. Dames, dit zijn typische “vrouwelijk” reacties als het op de heilige koe aankomt.. Mannen hebben erg veel moeite met ongeacht welke beschadiging die hun glimmende 4wielige heeft. Dat is een onverteerbare zaak. Daarom richten de garage en reperatiebedrijven zich ok niet op ons. Wij zijn geen big spenders op dit terrein.

    Like

Reacties zijn gesloten.