Lifestyle op z'n Wiebels

Leuker kunnen we het niet maken…

Een jaar of tien geleden heb ik mijzelf getrakteerd op een lente/herfstjas van ART. Het was een rib uit mijn lijf maar ik viel voor de puntmuts (tot ver over mijn billen), de kleur (rood) en de details (brokaat). Het feit dat de jas dankzij een simpel maar slim mechanisme van een koordje heel makkelijk tussen drie kledingmaten kon switchen sprak mij ook wel aan. Ondertussen heb ik die jas al zo lang dat de prijs in verhouding niets meer voorstelt en draag ik hem nog steeds met heel veel plezier.

Een paar weken geleden liep ik bij ART binnen en zag een paar mooie wintermantels. Ik keek er even verlekkerd naar en liep door. Tenslotte had ik nog een mooie (rode) wintermantel, mijn hippie jas voor als het niet te koud was en ik sportief gekleed ben en voor als het echt heel koud zou worden heb ik nog een loeiwarme (rode) Gaastra zeiljas. Ik dacht dat die wel weer zou passen nu er wat minder Rianne is. Daar had ik gelijk in. Omdat ik toch aan het passen was deed ik mijn mooie rode mantel ook aan. Die paste niet meer. Ik verzoop er in. Zoals jullie onlangs hebben kunnen lezen heb ik daar een goed tehuis voor gevonden.  Aangezien ik de laatste tijd steeds vaker een jurk/rok draag vond ik dat er een nieuwe mantel mocht komen. Maar die prijzen… Pffff…

riga-coatLag er gisteren toch een brief van de belastingdienst in de bus dat ik vorig jaar minder inkomen heb gehad dan zij in eerste instantie gedacht hadden en dat zij mij daardoor te weinig zorgtoeslag en kindgebonden budget hadden betaald. Toen ik mijn bankrekening had gecheckt zag ik dat het geld al gestort was. De 13 euro kindgebonden budget (voor een maand) die ik nabetaald heb gekregen heb ik aan Yep gegeven. Het bedrag zorgtoeslag wat ik nabetaald heb gekregen is iets groter. Meer dan groot genoeg om mijzelf te buiten te gaan aan een nieuwe jas van ART.

Van de week toch maar even gaan kijken en passen. Als ik er net zo lang mee doe als ik gemiddeld met jassen doe, dan is het de inverstering meer dan waard. Alleen kiezen is zo moeilijk.

© Rianne, oktober 2013

19 thoughts on “Leuker kunnen we het niet maken…”

  1. Ik zou voor de groene gaan, do not ask me why, want deze stijl van jassen ligt mijlenver van mijn persoonlijke stijl :-),….het lijkt me een kleur die jou goed gaat passen en het is weer eens wat anders dan rood en past ook bij veel,……..maar ik geef het toe een jas kiezen is het moeilijkste wat er is,….

    Like

  2. Het is zo persoonlijk, dus ga ik je niet adviseren. Jij weet zelf wel wat bij je past. Eigenlijk zijn het allemaal stijlvolle jassen. Ik ben benieuwd naar je foto waarop je je keuze aan hebt. Dat zou leuk zijn.

    Like

    1. Ik ben ook voor de Riga gevallen. Vind het alleen jammer dat ze die niet in andere dan sombere kleuren hebben. Ach, eerst maar eens kijken hoe ze er uit zien wanneer ik ze aan heb…

      Bijbetalen. da’s minder//

      Like

  3. Ik vind zowel de rode als de groene jas prachtig, met dat accent op de mouwen. Maar groen maakt ’s winters vaak bleek. Rood geeft een warm gevoel en staat fris en fleurig. Ik zou de rode kiezen…. Maar uiteindelijk moet je er toch zelf in lopen en als je al tien jaar een rode jas hebt gedragen, kan ik me voorstellen dat je eens iets anders wilt. Sterkte met kiezen!

    Like

  4. De bovenste jas vind ik niet uitgesproken genoeg. Want dat mag ie gerust zijn. Rood had je al, dus dan blijft groen over. Horen we nog welke het geworden is?

    Like

    1. Yup, zodra ik een keuze heb gemaakt… Ik denk (nu) dat het de onderste wordt en die is alleen in gedekte tinten te krijgen. Die keuze is puur gebaseerd op de puntmuts..

      Like

  5. Dat is een moeilijke keuze, ik vind ze allemaal wel wat hebben. Succes met kiezen en we lezen wel welke het uiteindelijk is geworden.

    Like

  6. Dit is ook helemaal mijn smaak! Ik denk dat ik zelf voor de puntmuts ga! 🙂
    Ik vind de Fongheiser coat ook geweldig! Neem de groene maar, lekker fris inderdaad.

    Like

  7. Ik vind de Dures-jas het leukst (glimlach) heb je al een keus gemaakt? ik denk dat je de rode Funheiser neemt. waarom ? nou zomaar een gevoel had ik gelijk Rianne?

    Like

  8. Idd, de Riga-jas heeft de meeste stijl en daardoor het meest te vertellen over de drager.
    Als je die aantrekt, dan wil je bewonderd worden, gracieus gevonden worden enz.
    Allemaal prettige eigenschappen om van elkaar te genieten.

    Like

Reacties zijn gesloten.