Me Myself & I

Is dit dan wat ik wil?

Het kan verkeren. Ooit, ooit, heel lang geleden toen ik nog getrouwd was, was het ‘ANWB-echtpaar’ en ware gruwel in mijn ogen. Later, toen ik alleen was werd dat gevoel steeds sterker. Het ongeluk en de truttigheid droop er in mijn ogen van af.

En nu? Nu wil ik nog steeds geen onderdeel van een ANWB-echtpaar zijn. Ligt mijn wens toch ergens tussen single en ANWB-echtpaar in. Maar ik realiseer mij wel dat het heerlijk moet zijn om in zo’n relatie te zitten en samen gelukkig te zijn in de dingen die je doet. Groeiproces noemen ze dat.

Wie weet groei ik door, tref ik ergens mijn prins, en word ik ook onderdeel van…. Oeps, nu ga ik te snel. Zeker voor mijzelf.

Maar goed, wat ik maar zeggen wil: Een mens kan veranderen. Soms gebeurt het zelfs zonder dat je er bewust mee bezig bent.

@ Rianne, oktober 2013

8 thoughts on “Is dit dan wat ik wil?”

  1. Met ANWB-echtpaar bedoel je dezelfde jassen en zo? Lijkt me sterk dat jouw prins met eenzelfde winterjas rond gaat lopen. 😉

  2. Ja, dat ken ik wel hoor. Ik was er vroeger ook altijd bang voor. Opel Kadet erbij en het leed was compleet. Maar het is was je zegt: een mens verandert. De Opel Kadet is er nooit gekomen, however. Dat was me net iets te veel ANWB-echtpaar 😀

  3. Misschien ben jij wel bij uitstek geschikt voor een latrelatie. Een rot woord maar je bent wel gedeeltelijk op jezelf en dus vrij. Ik kan je vanuit mijn eigen ervaring zeggen dat het heerlijk is om die vrijheid te hebben, zeker naarmate je ouder wordt. Dat merk je nog het meest als de verliefdheid is vervangen door (een vorm van) liefde en je de behoefte voelt je eigen favoriete dingen weer te gaan oppakken.
    Een paar jaar geleden zou ik dit nooit geschreven hebben, maar zo snel kan het dus gaan.

Reacties zijn gesloten.