Koetjes en Kalfjes

Sterretje (2)

Was ik er op 21 september van dit jaar nog heilig van overtuigd dat mijn voorruit inclusief drie sterretjes nog best een winter zou overleven, nu ben ik er niet meer zo zeker van. Sinds kort is mijn voorruit namelijk de trotse eigenaar van vier sterretjes… Of beter gezegd: 3 sterretjes en een kometenstaart. Echt, de staart van Halley is er niets bij.

Ik had het eerst niet in de gaten. Ik had de inslag wel gehoord, die maandag op een verlaten provinciale Zeeuwse weg, maar hoe ik ook zocht, het punt van inslag kon ik niet vinden. Met een tevreden ‘Daar is mijn voorruit goed langs gekomen’, reed ik verder richting zee. Een week later stapte ik in mijn auto om richting werk te gaan en zag een puntje achter de spiegel vandaan komen. Omdat ik nog stil stond kon ik even goed kijken. Niks puntje! maar een kometenstaart. Het steentje of wat dan ook heeft de voorruit precies boven de spiegel, in het midden van de ruit, contact gemaakt en heeft er voor gezorgd dat er een mooie barst is ontstaan. Nadere inspectie leerde dat de grootste van de drie sterretjes ook aan het groeien is.

Omdat ik er verder geen last van heb ben ik gewoon naar mijn werk gereden. ‘s-Avonds thuis maakte ik er een opmerking over tegen Yep. Die keek niet verbaasd. Hij had de barst die zaterdag al gezien maar was er vanwege het formaat vanuit gegaan dat ik ook al op de hoogte was. Niet dus. De spiegel hangt er voor. Jullie begrijpen dat er nu geen ontkomen meer aan is. Ik moet mij binnenkort bij C.arGlass melden voor een nieuwe voorruit. Ik ben alleen nog aan het twijfelen wanneer. In ieder geval dit jaar nog. Gezien mijn talent kan ik denk ik wel zeggen: Wordt vervolgd.

© Rianne, oktober 2013

10 thoughts on “Sterretje (2)”

  1. Sterretjes negeren! Fijne hobby, beetje duur wel. In mijn vorige auto (een turquoise dinosaurus van het jaar stilletjes) heb ik één keer een sterretje laten repareren om binnen het half uur al een nieuwtje te verzamelen. Toen heb ik het maar gelaten en heb nog jaren met een collectie sterretjes van verschillende formaten rond gereden. Ze zijn ook in de strenge winter van vorig jaar nooit veder gebarsten. Een kometenstaart daarentegen… lijkt me spannend!
    (Mijn oplossing voor sterretjesverdriet was een nieuwe wagen – maar dat is dan ook weer een héél decadente oplossing)

  2. Het is irritant maar ja, met de winter die eraan komt moet je er misschien toch maar even goed over denken. Je hoort altijd ‘krak’ als het écht niet uitkomt en dan baal je goed!

  3. In regel één dacht ik dat het om je versnelling ging (vooruit). Maar in regel drie dacht ik: Nee, het gaat hier om de ophangbare voederbak van Rianne zelf (de voorrui). Verwilderd las ik verder om uiteindelijk bij de op één na laatste regel te belanden. Toen begreep ik het stuk pas goed. Het ging om de voorruit. Whahahaha… en ik maar denken: sterretje?

  4. 3 sterretjes? Ik ben bij 1 sterretje altijd al zo panisch dat ik meteen carglass bel. Ik heb echt een keer als echte dramaqueen aan de telefoon gehangen dat ze mijn sterretje moesten repareren voor het weekend want ik was bang dat hij anders een keer tijdens het autorijden naar binnen zou barsten. Nou dat kan dus kennelijk niet, want de ramen zijn zo dat het altijd een heel stuk blijft.

    Weer een weetje verder…. 🙂

Reacties zijn gesloten.