Koetjes en Kalfjes

Met eigen ogen

Ik heb de term de laatste tijd wel vaker gebruikt: Beweegmomentje. Dat ik lui ben weten jullie zo onderhand wel. Dat ik wat moeite heb met in het sportritme te komen is voor een blinde nog wel duidelijk. Toch doe ik mijn best om dagelijks voldoende beweging te krijgen. Dat lukt de ene dag wat beter dan de andere dag. Wandelen tussen de middag met de collega’s. Gebruik maken van het feit dat ik in Tegelen moet werken (afstand van mijn huis 4,5 km of zo) door op de fiets te gaan. Het huis kuisen (zucht). Lopend de boodschappen doen  en de vuilniszakken weg brengen is zelfs een dubbele work-out: ook mijn armen krijgen zo wat training en weet ik de volgende dag weer dat ik spieren heb.

Terwijl ik van de week met de ondergrondse containers aan het stoeien ben om de collectie vuilniszakken van 2 weken weg te werken hoor ik ineens het blikkige geluid van een auto die zachtjes een muur kust. Ik kijk en zie dat Ketelbinkie die net mijn ketel schoongemaakt (eigenlijk het hele ketelhok) en bijgesteld heeft zijn auto (uhm, die van zijn baas, dat staat er met grote letters op) achteruit tegen een balkonmuur heeft gereden en even stil blijft staan.

Mijn eerste gedachten is ‘Een beetje dom’, gevolgd door ‘Oeps, dat overkomt mij ook wel eens’, en dan ‘Djuh, hij had met eigen ogen vastgesteld dat mijn ketel nog prima in orde is. Maar hoe goed zijn die ogen wanneer ze niet eens een anderhalve meter hoge muur vanuit de achteruitkijkspiegel zien?’.

Terwijl ik weer terug naar huis wandel besluit ik er op te vertrouwen dat zijn zicht dichtbij beter is dan veraf ;-).

© Rianne, oktober 2013

12 thoughts on “Met eigen ogen”

  1. Je bent echt wel eens een twijfelkont hè… Maar in zijn werk zal hij heus wel goed zijn! En jij bent goed bezig met je beweegmomenten, mag nog wel eens gezegd worden…

    Like

  2. Ach, die man dacht ‘laat ik mijn bumpers eens gebruiken’. Die hangen anders toch maar niets te doen! Net goed, zo’n vakman die weet waar de dingen voor dienen :p

    Like

Reacties zijn gesloten.