Me Myself & I

Zou het dan echt?

Ondanks of misschien wel dankzij de flow van de afgelopen week kwam ik aan een ding niet toe, terwijl dat wel bovenaan de planning stond: Mijn studie. Met nog een hoofdstuk van de module Medische Basiskennis I te gaan, en dus met het examen in zicht, kreeg ik last van koudwatervrees. En niet zo zuinig ook. Ik bleef het maken van het huiswerk van de laatste les uitstellen met als gevolg dat mijn huis er nu best wel proper uitziet maar mijn voornemen om nog dit jaar een examen te doen in het gedrang begon te komen.

Tot gisteren. Ik zette mijzelf het mes op de keel en vanwege alle opgedane kennis weet ik nu wat beter waar de kwetsbare onderdelen zitten dan voorheen dus leek het mijzelf raadzaam om aan de slag te gaan. Het huiswerk van les 12 zat dusdanig sneaky in elkaar (er werden ook vragen over eerder geleerde hoofdstukken gesteld) dat ik mij genoodzaakt zag de eerste voorbereidingen voor het herhalen van alle lesstof op papier (lees: in de pc) te zetten. Na een dikke 4 uur met mijn neus in de boeken doorgebracht te hebben had ik het huiswerk van les 12 af, alle 188 parate kennisvragen in een schema staan,  een studieschema opgesteld, het aanvraagformulier voor het examen ingevuld en op de post gegooid. Weliswaar te laat voor de lichting van gisteren, maar weg is weg.

Het enigste vraagteken wat ik nu nog heb is of mijn geplande examen week, de week van 23 december (er moet minimaal 4 weken tussen aanvragen en examen inzitten, en examenopdrachten worden altijd op de maandag thuisbezorgd via aangetekende post) tot de mogelijkheden behoort. Aangezien het instituut in een dorp niet zo ver van Venlo gevestigd zit heb ik aangeboden het de 23ste op te komen halen. Het zal mij benieuwen.

Omdat ik toch lekker bezig was, heb ik ook vast de volgende module uit de kast gehaald. Tot mijn verbazing (ik vergeet wel eens wat) is dat een module van 6 lessen, waarvan ik er al 4 ingeleverd heb. Daar examen in doen zal dit jaar niet meer gaan lukken vanwege het feit dat je het examen pas mag aanvragen na het laatste huiswerk ingeleverd te hebben, maar volgens mij moet het wel lukken om het huiswerk van de laatste twee lessen oor de jaarwisseling in te leveren zodat ik volgend jaar met een schone lei en twee nieuwe modules met mijn studie verder kan gaan.

Duimen jullie mee dat mijn flow nog een tijdje door flowt?

© Rianne, november 2013

13 thoughts on “Zou het dan echt?”

  1. Ik vind het knap dat je naast je werk en alles ook nog studeert maar misschien een domme vraag. Als je er zo lang over doet ben je dan niet de helft al weer vergeten voordat je er klaar mee bent?

    Like

    1. Omdat ik nog geen enkele module afgesloten heb, telkens weer opnieuw begin, begin ik altijd met herhalen van de reeds gehaalde stof.

      Like

Reacties zijn gesloten.