Koetjes en Kalfjes

Zwijmelen op Zaterdag 7

Toet Zwijmelen op ZaterdagA long long time ago toen ik nog jong en onbezonnen was ben ik een aantal vakantie op rij met een stel vriendinnen naar Engeland geweest. Bij gebrek aan rijbewijzen en auto’s waren dat openbaar vervoer vakanties. Oh, the stories I could tell over het openbaar vervoer op dat grote eiland. Maar dat is voor een andere keer.

Het was de tweede keer dat wij de boot Hoek van Holland – Harwich namen. Na een nacht in Harwich pakte we de trein naar Glasgow waar wij in een studentenhuis twee kamers gehuurd hadden. Het jaar daarvoor wilde we eigenlijk al naar Glasgow maar dat werd ons door iedereen afgeraden. Lelijke stad, onaardige mensen en onverstaanbaar. Dus lieten we Glasgow links liggen en togen naar Edingburgh.

Het was een prachtig studentenhuis en nog niet alle studenten waren voor de zomer naar huis zodat we ook wat authentieke aanspraak hadden aan John uit Edingburgh en Alan uit Glasgow zelf. Hoewel: alle gesprekken liepen via John want Alan sprak inderdaad een onverstaanbaar taaltje waar zelfs John moeite mee had. Verder hadden de mensen die ons voor Glasgow gewaarschuwd hadden ongelijk. We vonden het een prachtige stad en hoewel soms wat slecht verstaanbaar waren alle mensen erg aardig. Zoals de buschauffeur die ons nog nariep dat we een halte te vroeg uitstapte op weg naar het museum. Vraag mij niet meer welk museum, dat ben ik vergeten. De collectie was prachtig dat weet ik nog wel.

Wat ik ook nog weet is dat niet alleen de collectie erg mooi was, maar ook de tuinen rondom het museum. Samen met een vriendin wachtte ik (na aanschaf van een poster van Shoki The Demon Queller) in die tuin op de andere twee dames. Ineens ziet mijn vriendin een bekend gezicht. De zanger van The Bluebells. De zanger werd gevolgd door de rest van de band en een filmploeg. Er werd een videoclip opgenomen, en een piëdestal omver gelopen.

Sommige dingen vergeet je nooit al vervagen de details.

The Bluebells – Young at heart

© Rianne, december 2013

Ps. Voor meer Zwijmelen op Zaterdag moet je bij Marja, de opper-zwijmelaar zijn.

20 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag 7”

  1. Een heerlijk swingend nummer, leuk hè die mooie herinneringen! Die vervagen hopelijk niet!
    Ik wens je een leuk zwijmelweekend en alle goeds voor 2014!

    Like

  2. Mooie herinneringen en het nummer van The Bluebells past er geweldig goed bij! Gaaf dat jullie de band destijds tegenkwamen, indeed things you don’t forget 🙂

    Like

  3. Leuke herinneringen….bij Harwich heb ik een leuke herinnering…boot gemist…niet weten of je genoeg geld hebt voor een vlg boot, omdat men niet kan vertellen of we een nieuw ticket moeten kopen…..en dan in een muntjes telefoon je werk moeten bellen dat je nog aan de andere kant van die plons water staat terwijl je eigenlijk vroege dienst hebt!!
    Ennne JIPPIE, heb gisteren boot geboekt…we gaan weer die kant op komende zomer….kijk er naar uit! Is gewoon eeen fantastisch vakantieland….

    Like

  4. Deze zong ik altijd uit volle borst mee en nu gaar de volume ook omhoog als hij voorbij komt 😀

    Ik wens je een heel gezond en gelukkig 2014 toe voor jouw en je fam,

    groetjes laura

    Like

  5. Je hebt toch zeker wel foto’s van ze genomen, of had je je mobieltje niet bij je 😉
    Dit nummer herinner ik me nog precies. Ook ik was jong en strak, haha! Leve de nostalgie!
    Heerlijk nummertje, bedankt. Liefs Kakel

    Like

    1. Tja… het is een herinnering uit het pre-mobiel met camera tijdperk. Ik had niet eens een camera dus compleet aangewezen op mijn geheugen.

      Like

Reacties zijn gesloten.