Koetjes en Kalfjes

Vragen

Toet telefoon - te grootHet is bijna niet te geloven maar een goede anderhalve maand na aanvraag tot overstap van Rabomobiel naar KPN is het eindelijk gelukt en niet alleen op papier. Sinds vanmiddag een uur of 3 bel ik met mijn eigen nummer via KPN. Hoezee en de vlag mag uit. Maar voordat het zo ver was… Pfff..

Nee, het gaat dit keer niet over langs elkaar heen werkende service afdelingen, niet zo slimme call-center medewerkers of wat dan ook, het gaat nu over de hardware.

Mijn AaiPhone zit in een mooi, hardplastic beschermhoesje. Toen ik de telefoon daar een maandje of wat geleden instopte was dat een kwestie van insteken, klik, klik en het zat. Muurvast naar nu bleek. Wat ik ook probeerde, ik kreeg het hoesje er niet af. Wat wel moest, want met hoesje kan de sim-kaarthouder niet open. Na tien minuten zwoegen besloot ik iets te gaan doen waar ik niet zo goed in ben: Om hulp vragen.

De collega aan wie ik het vroeg had het hoesje er zo van af en wilde de sim-kaarthouder al open maken. Maar dat was mijn eer te na. Bovendien had ik de nieuwe sim-kaart nog op mijn bureau liggen. Na vijf minuten prutsen had ik de houder nog niet open. Kamergenoot probeerde het nog even maar ook haar lukte het niet. Zij aan het google-en hoe en wat maar helaas pindakaas. Uitleg gevonden, maar het werkte niet.

Al zuchtend liep ik wederom naar de collega die ook het hoesje verwijdert had. Rits roef en de kaarthouder was open. Oeps, wij zaten een beetje te peuren, hij wist dat je moest duwen. Stom, stom stom. Nadat hij ook de oude sim had verwijdert en de nieuwe sim-kaart op maat had gemaakt en in de houder had geschoven liep ik binnen no time met een werkende telefoon zijn kantoor af.

En weet je wat… Dat vragen is mij goed bevallen. Dat ga ik beslist vaker doen!

© Rianne, januari 2014

15 thoughts on “Vragen”

  1. Ik ben meestal ook niet zo vragerig. als mensen zien dat ik ergens mee aan het pielen ben en me willen helpen zeg ik eerst: ‘nee. Zelf doen’ en pas als het me écht niet lukt vraag ik. Maar het is wel waar wat Deborah zegt: het zou zeeën van tijd schelen als ik…tja… 😀

    Like

  2. Oh ik moet dat ook vaker doen, vragen om hulp 😛 Ben daar zo slecht in. Wil alles zelf kunnen en doen..

    Like

  3. Volgens mij heb ik ook zo’n hoesje. Zag trouwens dat de telefoonmijnheer met een paperclips de telefoon open maakte dus dat heb ik maar ontouden, je weet maar nooit toch.

    Like

Reacties zijn gesloten.