Koetjes en Kalfjes

Lief

BloemetjesjurkToen ik een paar weken geleden mijn retro-jurken aanschafte nam ik mij voor het dragen van de jurken niet te beperken tot ‘feestelijke’ momenten maar gewoon aan te trekken wanneer ik daar zin in had. Wanneer ze over tig jaar niet meer passen moeten ze wel versleten zijn vind ik. Anders is het zonde van het geld. Daarom trok ik afgelopen dinsdag het bloemige exemplaar naar het werk aan. Na diverse complimentjes van vrouwelijke collega’s in ontvangst te hebben genomen ging ik werken. Tenslotte word ik daar voor betaald, dus…. De jurk draagt zo natuurlijk dat ik er al snel niet meer bij stil stond dat het misschien niet helemaal een huis- tuin en keuken exemplaar is. (Alleen de keren dat ik naar het toilet ging werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt aangezien zo’n petticoat wel veel ruimte in beslag neemt maar dat verhaal zal ik jullie besparen).

Maar goed, na een 7,5 uur zit mijn werkdag er op en ik ga naar huis. Wat nu komt heb ik van horen zeggen, maar …. ik wil het jullie niet onthouden.

Nadat ik naar huis was kwam een ganggenoot bij mijn collega’s informeren of ik misschien een date had. Vanwege die jurk, en mijn haar en zo. ‘Ze zag er mooi uit hè?’, zei een van de dames. Er werd even geknikt en er kwam een zacht ‘Ja’, uit.

Lief toch… Zo’n opmerking!

© Rianne, januari 2014

11 thoughts on “Lief”

  1. Dat is nog eens leuk om te horen te krijgen. Die echte date zal niet lang op zich laten wachten als deze roddel zich verder verspreidt. 😉

    Like

  2. Je hebt toch niet staan blozen tot achter je oren hè 😉 Heel lief om dat te zeggen.
    Weet je, ik heb precies dezelfde beslissing genomen. Zoveel leuke kleren in mijn kast en maar wachten op afspraken om ze aan te trekken. Dus geef me de hand!
    liefsliefs Kakel (tijdelijk vanaf een ander e-mailadres)

    Like

  3. Heel lief! Dit soort opmerkingen zijn af en toe gewoon nodig, vind je niet? Geeft – tijdelijk – een soort van positieve boost!

    Like

  4. Ik ben niet zo van jurken en uiterlijkheden … maar zelfs ik dacht, jeeeee … wat een mooie jurk. Stond je echt heel mooi.

    Like

Reacties zijn gesloten.