Koetjes en Kalfjes

Zwijmelen op Zaterdag 9

Toet Zwijmelen op ZaterdagDonderdagavond ga ik later dan normaal naar huis. Wanneer ik over het verlaten personeelsparkeerterrein loop voel ik een lichte bries tussen de bomen door waaien. De wind probeert vat te krijgen op mijn jas, haren en oren, maar ik win en hoewel mijn krullen wel een beetje verwaaid zijn heb ik ze nog allemaal wanneer ik in de auto stap.

Vanwege het wat latere tijdstip dan normaal begint het al aardig donker te worden. Aangezien niet alleen de jeugd op fietsen zonder lampen rijdt en niet of nauwelijks van hand uitsteken hebben gehoord moet ik mijn best doen om op de tweede rotonde geen oudere dame van haar fiets te rijden. Wij hebben beide geluk dat ik haar net op tijd zie en dat mijn Suvvertje goede remmen heeft.

Iets langzamer dan normaal vanwege dit bijna ongeluk vervolg ik mijn weg. Pas wanneer ik de afrit richting snelweg op rijd druk ik het gaspendaal weer stevig in. Suvvertje trekt wat minder dan normaal. ‘Toe aan weekend’, denk ik, zonder er verder acht op te slaan. Op de snelweg aangekomen voel ik binnen no time waarom Suvvertje er geen zin in heeft. Het waait hard. Zo hard dat Suvvertje met haar smalle wielbasis en hoge body een beetje gaat bokken. Ik moet het stuur stevig vasthouden en goed mijn best doen om niet uit de baan te zeilen. Termen als storm en orkaan vliegen door mijn hoofd heen. Gelukkig houd ik het stuur recht en kom ik veilig thuis.

Het was echt een ritje om als basis voor een Zwijmelen op Zaterdag te dienen. Ikzelf zat in eerste instantie aan Storm and Thunder van Earth & Fire te denken, maar een collega had betere ideeën. Zeker omdat er geen Thunder aan te pas kwam donderdagavond. Maar ja, kiezen is niet altijd mijn sterkste kant dus heb ik beide nummers toegevoegd.

Aan jullie de vraag: Welk nummer vinden jullie beter?

Kraftwerk – Autobahn

Neil Young – Like a Hurricane

© Rianne, januari 2014

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag even bij Marja kijken.

19 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag 9”

  1. Op 19 oktober plaatste ik Storm and Thunder, dus goed dan je andere nummers hebt gekozen. Je schrijft heel leuk. De muziek is niet echt mijn smaak, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben nogal ouderwets. 😉
    Fijn weekend zonder stormen.

    Like

  2. Ik vind ze allebei niet zo geweldig. Dan zou ik toch voor Kraftwerk gaan. Heel grappig dat de tekst fun fun fun of the autobahn op een gegeven moment in beeld komt. Volgens mij zingen ze fahren auf der autobahn. 🙂

    Like

  3. Verrassend dat de eerste al stampt uit 1974, ik kon het wel maar van een alter tijdstip geloof ik, want was amper 3 of 4 toen 😉

    Ach waarom kiezen het past beiden bij je gebeurtenis 😀

    Fijn weekend Laura

    Like

  4. Kraftwerk…
    jee ik wist ook niet dat het al van 74 was. Hoewel ik het wel nog herken in ji gles uit mijn lagereschool tijd (volgens mij van radio Veronica die toen nog zeevarend was)

    Die ban Neil Young vind ik niet zo…teveel gehoord vroegah. Toen mij vader nog zijn electrieke gitaar had en dit graag naspeelde. Pfffff

    Like

    1. Ik stond er zelf ook van te kijken. Toen was ik 12, into Mud en vond er niets aan. Nu ben ik 40 jaar ouder, vind Mud niets meer maar dut nummer van Kraftwerk is top.

      Gelukkig speelde mijn vader geen muziekinstrument.

      Like

  5. Allebei niet echt mijn smaak, maar als ik moet kiezen dan Neil Young.
    Maar het belangrijkste is dat je veilig thuis bent gekomen ;-).

    Like

Reacties zijn gesloten.