Me Myself & I

Zwijmelen op Zaterdag 13

Toet Zwijmelen op Zaterdag‘Ik moet nog een Zwijmelen op Zaterdag nummer hebben’, zei ik tegen mijn muziekminnende collega. ‘Waar ga je over schrijven?’, vroeg hij. ‘Dat weet ik niet’, zei ik, ‘Maar niet over konijnen. Daar heb ik de laatste dagen al genoeg over geschreven’. Hij dacht heel even na en zei ‘Dan zou ik ‘White Rabbit’ kiezen. Dat gaat nl. ook niet over konijnen’.

Terwijl ik net het nummer afspeelde zat ons nieuwe huiskonijn in zijn nieuwe hok aandachtig te luisteren. Totdat ik zei dat dat niet nodig was, dat het toch niet over hem ging.

Oké, ik ga het heel even over onze nieuwe aanwinst hebben. Hij is grijs met wit en luistert nog niet naar de naam Gremlin. Misschien omdat ik nog twijfel tussen Gremlin, Gijs(je) of Gizmo. Foto’s volgen nog. Maar ik wil hem op zijn eerste dag in een nieuwe omgeving nog niet plagen met flitslicht.

Jefferson Airplane – White rabbit

One pill makes you larger, and one pill makes you small
And the ones that mother gives you, don’t do anything at all

Go ask Alice, when she’s ten feet tall

And if you go chasing rabbits, and you know you’re going to fall
Tell ‘em a hookah-smoking caterpillar has given you the call

And call Alice, when she was just small

When the men on the chessboard get up and tell you where to go
And you’ve just had some kind of mushroom, and your mind is moving low

Go ask Alice, I think she’ll know

When logic and proportion have fallen sloppy dead
And the white knight is talking backwards
And the red queen’s off with her head
Remember what the dormouse said
Feed your head, feed your head

© Rianne, februari 2014

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik eenieder met liefde door naar Marja.

11 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag 13”

  1. Heel toepasselijk en dat hij al meeluistert is toch goed? Hij zal toch aan alles moeten wennen? Dus ook aan Zwijmelen op Zaterdag!
    Een fijn weekend!

    Like

  2. Prachtig zwijmelnummer heb je gekozen. Uit onze jeugd als babyboomers. Grote hit in de Top 40. Kwam op 25 juli 1970 de hitparade binnen, stond er 12 weken in, dus echt wel een zomerhit uit dat jaar, en de hoogste plaats was de nummer 3. Fijn weekend wensen wij jou toe. Salu2 A&M

    Like

  3. Een nummer uit minj jeugd. Heerlijk om dat weer eens te horen. Goede keuze.

    Liefs Frederique

    Like

  4. Leuk gevonden, een konijnennummer dat niet over konijnen gaat.
    Maf ook… ik ken het nummer. Ik vind het heel mooi van sfeer. Maar ik heb me nooit afgevraagd hoe het heet of waar het nummer over gaat.

    Like

Reacties zijn gesloten.