Lifestyle op z'n Wiebels

Omdat Laura het vraagt

De griep heeft mij in haar greep. Ik slaap veel, lummel wat rond, hang voor de tv en soms kijk ik even op twitter en lees een blog, zoals dat van Laura. Laura deelt een gênant moment met haar lezers, en vraagt haar mede bloggers dit ook te doen. Omdat schrijven er nog even niet in zit besluit ik een oudje te ‘herbloggen’. Zie hier het resultaat.  Het bericht stamt uit mei 2012. In die periode was ik mij aan het voorbereiden op een stedentrip naar Istanbul. Het perfecte moment voor een gênant moment naar bleek.

Al van heel lang geleden heb ik een ballerina-schoenen zwak en ben ik dol op schoenen met linten rond de enkels. De beruchte espadrille kan je eigenlijk elk jaar wel ergens kopen maar die zijn het net niet helemaal voor mij. Ik heb best wel lastige voeten. Misschien is eigenwijs een beter woord. Dan passen ze namelijk perfect bij de rest van mij.

Een aantal jaren geleden kwam ik ergens in de uitverkoop het rode paar tegen. Geen schoenen met het beste voetbed ever, maar ze lopen heerlijk, ik krijg er geen blaren van en ze houden zich goed. Dat is ook heel erg belangrijk. Eigenlijk had ik al zo half half besloten dat die rode schoenen dan maar mee naar Istanbul moesten. Want de witte gympen blijven schuren, de zwarte instappers veranderen wel heel snel van model, en hakken is gewoon niet handig. Vanwege het motief kunnen ze niet onder alle jurkjes/tuniekjes die ik mee wil nemen, maar ach, wie kent mij daar. Bovendien: ik ga voor mijn plezier, niet om een fashion statement te maken. Schoenenprobleem opgelost. Dossier gesloten. Tot…

Tot gisteren. Al lezend op mijn favoriete website struikel ik over het onderwerp schoenen. Er worden links/plaatjes geplaatst van diverse uiteenlopende merken. Ik zie El Natura Lista. Dat vind ik mooie schoenen, die  makkelijk lopen én ze zijn eco verantwoord. Eco in natuur, want goedkoop zijn ze niet. Ik klik de link aan. Fout natuurlijk, maar goed, ik deed het toch en zag een paar prachtige schoenen staan.

Schoenen waar met koeienletters Wiebel op staat. Tja, toen had ik zo uitgezocht of mijn favoriete schoenenwinkel in Panningen dit schoentje ook in de collectie had en zat ik in mijn zwarte, soepel vallend zomerjurkje in de auto naar Panningen. Daar aangekomen parkeer ik de auto en stap uit. Ik loop lang de doorgaande weg richting schoenenwinkel en denk: Het trekt best fris op en realiseer mij dat mijn zwarte jurkje in mijn zwarte onderbroek (maat enorm) zit. Net wanneer dat tot mij doordringt stopt er een cabriolet naast mij, en een vriendelijke meneer zegt: Psst, mevrouw, uw jurk zit achter niet helemaal hoe het hoort.

De boei die ik kreeg kwam dit keer niet door een opvlieger. Snel heb ik alles rechtgetrokken en met een ongemakkelijk gevoel ben ik verder gewandeld. Want ook al vertelde de winkelruiten mij dat mijn jurk weer goed zat, voor mijn idee had iedereen het gezien. Voorlopig staat dit moment bovenaan in de top van most embarrassing moments. Gelukkig lopen de schoenen heerlijk. Ik heb ze aangedaan en heb ze aangehouden. Drie keer raden welke schoenen mee gaan naar Istanbul.

© Rianne, mei 2012

13 thoughts on “Omdat Laura het vraagt”

  1. Ik heb onlangs in een ziekenhuis iemand van de toiletten zien komen met een sliert wc papier achterin de joggingbroekelastiek. Ik ben nog altijd kwaad op mezelf dat ik de dame niet achterna ben gelopen om haar te verwittigen !
    Beterschap !

    Like

      1. Ja, ik had al minstens vijf minuten in het centrum van Leiden gelopen toen een mevrouw zei dat mijn jurk niet helemaal goed zat…

        Like

  2. Ja dat zijn niet de leukste momenten dus haha. Ach gelukkig pasten de schoenen wel. Leuk dat je naar Istanboel gaat. Ik lees weer van achter naar voren dus misschien was het al eerder aan bod geweest.

    Like

  3. Beterschap. En ja, dit zijn gruwelijke momenten. Zoiets heb ik ooit BIJNA met wc-papier gehad. Schijnt inderdaad ook een klassieker te zijn. Gelukkig had ik het net op tijd door. Anders was ik ZO m’n afdeling opgelopen. Ik moet er niet aan denken…;-)

    Like

Reacties zijn gesloten.