Koetjes en Kalfjes

Mijn bijdrage aan de verhuizing

Toet PCNa een weekend en een week zo vol gestouwd met allerlei leuke dingen dat ik enigszins verbaasd ben dat ik nog rechtovereind sta gooit de ervaring die Ledernvergadering heet roet in het eten. Bijna twee uur stilzitten in een iets de koude ruimte op een ongemakkelijk stoel maakt dat ik in de nacht van donderdag op vrijdag de slaap niet kan vatten vanwege pijn en kramp.

Gelukkig mag ik vrijdag (voor de allerlaatste keer) in Tegelen werken. Lekker dicht bij waar ik woon zodat ik wat langer in bed kan blijven liggen. Niet dat het veel uitmaakt. Strompelend en met een lichte hoofdpijn loop ik de afdeling op. Ik zit nog aan mijn eerste kop koffie wanneer ik gebeld word door een van de jongens van de Helpdesk. Een van de webportals, in dit geval het portal waar medewerkers hun loonstrook kunnen inzien, wil niet laden. De melding zegt ‘onderhoud’. Ik weet van niks, dus ik geloof dat onderhoud niet zo.

Ik vergeet mijn hoofdpijn en mijn koffie en ga acties uitzetten. Een uur lang ben ik druk bezig met bellen, mailen, informeren, registreren. Wanneer na een dik uur het probleem opgelost is overzie en herzie ik mijn werkplanning voor die dag, gooi mijn koude koffie weg en pak een nieuwe. Die niet smaakt. Of het aan de koffie of aan mijn hoofdpijn ligt weet ik niet. Dat het tijd is voor een pijnstiller weet ik wel. Helaas, ik heb geen pijnstillers meer. Wel vind ik het herhaalrecept voor mijn vitamine D pilletjes en een idee is geboren. Even naar buiten, stukje lopen, apotheek, vitamine, pijnstillers en op de terugweg iets van ijskoud water kopen. Braaf als ik ben ga ik dit aan mijn leidinggevende melden, die het een prima plan vindt.

Hoewel? Ineens zegt hij ‘Water kopen?’ Hij staat op terwijl hij zegt, ‘Dat is nergens voor nodig, kom maar eens mee’. Hij gaat mij voor naar de vergaderruimte, maakt een kast open. Achter de deur blijkt een ijskast ‘verstopt’ te zijn vol flesjes s.oucy. Ik vermoed ooit achtergelaten door de directie maar nee, de flesjes zijn van latere datum, uit de tijd dat op deze locatie het opleidingsprogramma voor onze managers plaatsvond.ย ‘Pak er gerust een paar’, zei hij, ‘Woensdag gaan we verhuizen en om nu flesjes water te verhuizen..’. Ik bedank hem voor het aanbod en ga naar buiten, frisse lucht happen.

Op de terugweg pak ik niet een maar meteen twee flesjes mee naar mijn kantoor en maak ze in een sneltreintempo soldaat. Pijnstillers en broodjes tonijnsalade moeten zwemmen vind ik. Later die middag volgen flesje drie en vier wat maakt dat ik uitermate tevreden ben over mijn bijdrage aan de komende verhuizing. ๐Ÿ˜‰

ยฉ Rianne, maart 2014

12 thoughts on “Mijn bijdrage aan de verhuizing”

  1. Tja, die storingen (of updates). Zo lastig en frustrerend soms. Af en toe heb ik van die neigingen om het hele spul…
    -u begrijpt-
    Goed om te lezen dat er aan de andere kant van het lijntje keihard wordt gewerkt om eea op te lossen.

    Dat verdient heus een paar broodjes tonijnsalade. Ja, en die moeten zwemmen.
    Maar in water?

    1. Woensdag start de verhuizing dus tegen vrijdag zal het leeg moeten zijn. Hoewel, volgens mij zit het Summa college er nog, en ik weet niet hoe lang de prikdienst er nog blijft zitten. Die staat los van P&O.

    1. Nou, het leuke is, ik ben al heel lang geleden verhuisd en zit al dik anderhalf jaar op de locatie waar mijn collega’s nu ook naar toe komen. Wel heb ik pas van de week even mijn bureau leeggeruimd (ik heb een schrijfmap, 6 certificaten en 1 studieboek meegenomen, de rest heb ik in de papierbak laten verschijnen)..
      Ik ga alleen de een-keer-per-week-lekker-dicht-bij-huis-werrmomenten missen. Nu moet ik altijd 20/25 minuten rijden.

  2. Goed bezig geweest! . Wel mysterieus hoor, van die verborgen koelkast met flesjes sourcy. Stonden er toevallig ook flessen w.odka in … of zo? ๐Ÿ˜‰

  3. Hopelijk wordt de koelkast mee verhuisd zodat er weer nieuwe flesjes water ingezet kunnen worden, want dat is natuurlijk wel een heel goede zet! Zo zie je maar: soms heb je meer aan water dan aan flessen witte wijn ๐Ÿ˜‰

    1. Denk het niet. Deze koelkast hoort bij het gebouw. Omdat dat gebouw niet voorzien was van een aparte kantine (tenminste, niet voor het personeel van onze organisatie) werd daar wat coulanter omgesprongen met ‘etens- en drinkwaren’ bestellen.
      Dat is dadelijk weer afgelopen. Dan is het weer koffie en thee uit de automaat, en water uit de kraan (nou ja, ik weet niet beter. Ik ben dik anderhalf jaar geleden al verhuisd..)

  4. Water drinken is altijd goed en vis en pillen moeten zwemmen, je hebt helemaal gelijk. Ik drink hier ook minstens 2 liter water en dan nog het nodige andere vocht!
    Goed bezig Rianne! Jammer van dat ene dagje dichtbij huis werken…

Reacties zijn gesloten.