Koetjes en Kalfjes

Het idee was goed

Persoonlijk vind ik een van de meest prettige onderdelen van het weekend het langdurig rondhangen in pyjama, huispak of iets wat daar op lijkt. Dus geen knellende broeken, strakke shirts etc maar lekker slobberen. Ik vind dat zo prettig dat ik deze traditie ook op maandag, mijn vrije dag, doorgevoerd heb. Op maandag rol ik mijn bed uit, ontbijt, die iets vaag huishoudelijks, drink koffie, zwaai met een stofdoek, drink nogmaals koffie, schrik dan van hoe laat het al is en ga dan in vliegende vaart aankleden om op tijd op mijn middagafspraak te zijn. Want ja, in de middag heb ik vaak afspraken en om daar nu in een afzakkende slobberbroek met vlekken-shirt te verschijnen. No way.

Alleen al vanwege deze gewoonte probeer ik kappersafspraken zo veel mogelijk te beperken. Om het maximale effect uit een nieuwe, goed geknipte en geföhnde coupe te halen ga ik zo vroeg mogelijk naar de kapper toe. Dat valt niet mee en de rest van de dag ben ik dan altijd wat van slag. Maar dit terzijde.

Tot mijn stapte ik gisterenmorgen, meteen na het wakker worden, onder de douche. Ruim voor negen uur was er geen slobberkledingstuk meer rond mijn lijf gedrapeerd. Niet alleen dat. De vuilniszakken waren vervangen, de rommel rond Gremlin’s kooi was verdwenen, de vaatwasser uit- en ingeruimd. Nog voor de koffie maar na het aankleden startte ik met het laatste grote karwei van de maandag. Het hok en de wc van Gremlin verschonen. Om half 10 was ik klaar met werken. Klaar om… ja om wat? Ik had pas om 2 uur met een vriendin afgesproken. Daarvoor zou ik tanken, daarna de boodschappen doen. Alles in een moeite door.

Tegen elf uur belde mijn vriendin dat ze moest werken. Mijn schema lag in duigen. Wat nu? Wandelen? Boodschappen doen? Een blik naar buiten maakte mij duidelijk dat een volle bak regen aan het dreigen was om uit de hemel te vallen. Het bijgestelde plan werd: Wachten tot na de regen om, zodra het droog was, de boodschappen te gaan doen. Rond drie uur ben ik het zat; De regen wil maar niet komen. Ik ga gewoon boodschappen doen en zie wel waar het schip strand. Buiten gekomen zag ik verheugd dat de stoep nat was. Het had dus al geregend. En nu was het droog. Wat een goed plan van mij zeg!

Hum, heel goed plan maar ik had beter een paraplu mee kunnen nemen. Want natuurlijk begon het te regen toen ik bijna bij de winkel was. Nou ja. Een buitje is best lekker voor de slaplantjes. Die ik niet heb.

Van de week wordt het gelukkig weer lente. Ik kan haast niet wachten!

© Rianne, mei 2014

9 thoughts on “Het idee was goed”

  1. Ik durf het haast niet te zeggen, maar dat eerste deel is herkenbaar. Vooral die vuile vlekken. Maar als we toch allemaal een beetje hetzelfde zijn, waarom tonen wij elkaar onze vlekken dan niet. Waarom moet iedereen dan een facade opwerpen. Wordt het niet eens tijd voor: ‘ doe eens gek, toon je eigen vlek?’

  2. Van mij mag het wel klaar zijn met de regen… Gelukkig schijnt het vanmiddag al beter te worden.

  3. Het lijkt wel herfst de laatste tijd. Er komt geen eind aan, vreselijk. Ik wou dat ik het ook wat in me had, gewoon heerlijk in huispakken rondlopen in het weekend. Het lukt me niet. Stom he? Zo leggen we onszelf toch allerlei dingen op zo af en toe. Pffff… 😀

  4. Heerlijk, rondslenteren in je eigen huis in rommelkleren. Het weekend kan niet fijner beginnen 😉
    Regen is ook goed voor de aardbeien. Die hebben wij ook niet.
    Maar je hebt je dag wel heel nuttig besteed!

  5. Oh lekker! Ik loop bij voorkeur ook rond in mijn hang-op-de-bank-pak. Ik durf er zelfs mee naar de supermarkt (even snel dan en hopen dat ik geen bekende tegen kom). Alleen het nat regenen is minder dan. Een nat hang-op-de-bank-pak is niet fijn.

    1. Gelukkig weet ik dan meestal nog wel een reserve-bankhangpak samen te stellen. Als het maar niet knelt.

  6. Yeah! Ook hier in Belgenland regent het zo af en toe en soms meer toe dan af… lol… maar ik heb sinds vorige week een tuinbak met verse kruiden en die waren wel aan wat regen toe 🙂

Reacties zijn gesloten.