Koetjes en Kalfjes

Strakke actie

Dat maandag niet de meest geschikte dag was om plannen te maken daar heb ik gisteren al over verhaald. Maar ja, ik ben een vrouw en kan er dus verder niets aan doen dat ik een tikkeltje eigenwijs ben. Ik maakte dus nog een plan. Een strak plan. Een ‘hier word ik morgenochtend vroeg blij van plan’. Een simpel plan. Ik ben dol op simpele plannen; daar kan het minst aan fout gaan. Mijn plan was om dinsdagochtend het hardlopen weer op te pakken. Al tandenpoetsend zette ik daartoe (met een hand) de wekker op 6:15 uur. Met een hand de wekker zetten is niet handig en ik moest een paar maal op nieuw beginnen maar dat was niet erg. ik had de tijd.

Om kwart over zes word ik door de wekker uit een diepe, diepe slaap gerukt. Voorzichtig maak ik mijn ogen open en zie dat het nog donker is. ‘Ik heb geen zin’, zegt mijn slaperige lijf. ‘Niet zeuren’, zegt mijn even slaperige geest. ‘Hup, ga je aankleden en dan naar buiten. Straks ben je blij en trots en Evy is fier op u’.

Ik slinger mijn benen over de rand van het bed en begin met aankleden. Had ik al gezegd dat het heel erg donker was. Zo donker dat er een lampje ging branden. De laatste keer dat ik ‘s-morgens ging rennen vond ik het al zo vroeg licht worden. Ik kijk op de wekker. Die geeft ondertussen 6:27 uur aan. Ik strompel naar de huiskamer, pak mijn telefoon en zie dat het 2:27 uur is. Bij het met een hand zetten van de wekker heb ik niet alleen het wek-gedeelte verzet maar ook het klok-gedeelte.

Nadat ik eerst de klok goed had gezet heb ik daarna de wekker verzet. Ik mocht van mijzelf uitslapen tot 7:00 uur. Dat had ik wel verdiend.

© Rianne, mei 2014

18 thoughts on “Strakke actie”

  1. Ik denk dat dit echt een Rianne-actie is waar je de hele dag voor moest boeten… En hardlopen ho maar natuurlijk 😉

    Like

  2. Ik zag vanmiddag de wekker van manlief op dit moment ook twee uur later aangeeft dan dat het is. Maar dat ziet hij vast wel bij het naar bed gaan. Hoop ik.

    Like

  3. Wat een cadeau: mocht je nog even terug!
    Een collega heeft dat een keer op een zondag gehad. ’s Middags ging hij een slaapje doen, werd wakker en keek op de klok. Sodeju! Al 8 uur! Hij kwam nooit meer op tijd op de zaak. Snel een taxi gebeld. Hij vond het verdacht stil onderweg… Bleek het geen maandagochtend 8 uur maar zondagavond 8 uur te zijn 😉 Hier knap je vast van op!
    liefs Kakel

    Like

  4. Hahahahaahaha, grappig, maar wel heel erg moedig om zo vroeg te gaan lopen, in tegenstelling tot vroeger kan ik het niet meer opbrengen om om 6u mijn loopkleren aan te trekken en te gaan lopen terwijl het vroeger regel was,…nu vind ik het geweldig om rond 20u te gaan lopen, terwijl ik echt wel een ochtendmens ben,…..mensen veranderen blijkbaar 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.