Koetjes en Kalfjes

Zwijmelen op Zaterdag 31

Een spreekverbod betekent automatisch ook een zingverbod. Denk ik. Ik heb het maar zelf zo ingesteld met als gevolg dat ik de eerste paar keren dat ik stemloos in de auto zat geen muziek aan durfde te zetten uit angst mee te gaan blèren. Maar goed, die stilte, dat houd ik geen dagen vol dus woensdag op weg naar huis ging de CD-speler aan. Het viel niet mee, moet ik zeggen. Om mijzelf te beschermen sla ik sommige mee blèr nummers over. Zoals  The Housemartines  met Caranvan of love. Als ik dat nummer hoor zing ik mee. Liefst alle stemmen. 

Vrijdagagavond op weg naar huis gebeurde het. The Housemartines begonnen te zingen. En ik… ik ben stil gebleven. Ik, Mijn Dunne Ik en Mijn Niet Zo Dunne ik (beter bekent als het trio Me, Myself and I) hebben in gedachten uit volle borst meegezongen. De timing was perfect, mijn stemgeluid zoals het behoort te zijn… En het mooiste van alles is… Ik deed er het zwijgen toe. Er is geen geluid over mijn lippen gekomen. Zou ik het dan eindelijk beginnen te leren?

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik eenieder met liefde en plezier naar Marja, Opperzwijmelaarster.

© Rianne, juni 2014

18 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag 31”

  1. Een prachtig nummer en het meezingen waard! Wat knap van je dat je stil bent gebleven, ik zou het niet kunnen (denk ik nu). Even niet langs geweest bij je maar dat komt weer hoor! Sterkte met die stilte 🙂 en een fijne zwijmelzaterdag!

    Like

  2. Ik had bij het luisteren steeds het vreemde gevoel: er gaat nog iets komen, ze gaan helemaal los direct. Dat werd nog ondersteund door de bewegingen van de bandleden, alsof ze wilden losbreken. Maar dat gebeurde niet. Ze bleven a capella achtig mooi zingen maar ze braken op een of andere manier niet door. Ik snap heel goed dat je het dan wilt aanvullen, volzingen, meebrullen.
    Geen slecht nummer dus, maar op één of andere wijze mis ik een soort finishing touch door het hele nummer heen.

    Like

  3. Een heerlijke zwijmelaar, vooral omdat er a capella wordt gezongen. Terug naar de jaren 80. Net gedraaid op ons terras hier in Los Boliches met een glaasje wijn daarbij.
    OT: Wij danken je hartelijk voor je medeleven bij het overlijden van onze (schoon)mama.

    Like

    1. Totdat ik weer een stem heb die blijft wanneer ik praat. Gisterenavond, na 24 uur stilte kwam Yep thuis en na een half uur/drie kwartier babbelen kreeg ik de baard weer in de keel…
      Er zit vooruitgang in, dat wel..

      Like

  4. Ik had ooit alleen de naam van de groep wel eens ergens gelezen, maar nog nooit iets van ze gehoord. Ik vind het een beetje tam, maar wel knap gedaan.

    Like

Reacties zijn gesloten.