Koetjes en Kalfjes

Wiebel actie!

We raakte in gesprek op een internetforum. Eerst reageerde we uitsluitend in het openbaar op elkaar maar al snel wisselde de privé-berichtjes zich in hoog tempo af. Na een maandje regelmatig contactmomenten te hebben gehad was het tijd voor een ontmoeting. Een ontmoeting zoals ik er al zovele heb gehad via dit forum. Zowel met mannen als met vrouwen. Gewoon om elkaar te leren kennen.

Op doorreis van Hier naar Daar maakte ik een tussenstop bij zijn huis. Aangezien mijn TomTom mij niet helemaal duidelijk kreeg waar ik moest zijn was ik zijn huis al een keer voorbij gereden. Nog een rondje door het dorp zag ik niet zitten dus toen straatnaam en huisnummer met elkaar match-te parkeerde ik mijn auto op een plekje wat enorm op de oprit voor zijn huis leek.

Al snel waren we in een geanimeerd gesprek gewisseld over het leven in het algemeen en scheidingen in het bijzonder. Over partners die ineens ‘anders’ doen en denken dan ze ooit hadden gedaan. Over een buurvrouw die na jaren als zwart schaap te zijn behandeld door zijn expartner ineens haar beste vriendin werd. Het was een feest van herkenning.

Toen werd er gebeld. Hij deed open en liep al snel terug de kamer in met de melding ‘Zou je even je auto op de parkeerplaats hier net om de hoek achter de struiken willen zetten? De buurvrouw kan er niet langs met haar auto’. Ik pakte mijn autosleutel en liep naar buiten. De buurvouw, gezetten in een cabrio, was hardop aan het klagen over mensen die op de stoep parkeren zodat andere mensen er niet langs kunnen. Ik keek naar de ruimte die er nog was en wilde een opmerking maken over mensen met slecht bochtenwerk maar hield mij in. Ik stapte in mijn auto en met een sierlijke bocht om dat wat ik niet gezegd had wel duidelijk te maken cirkelde ik om haar auto heen en parkeerde mijn auto op de daarvoor bestemde plaats.

Terwijl ik terug liep naar zijn huis bedacht ik mij dat dit weer een echte Wiebel actie was. Wel eentje waar wij beide om konden lachen, dat dan weer wel.

© Rianne, juni 2014

15 thoughts on “Wiebel actie!”

  1. Leuk zo’n ontmoeting, je hebt gelijk hoor, nieuwe mensen leren kennen is altijd leuk. En je steekt er net zoveel tijd in als je zelf wilt. Een geweldige actie van jou, snapte ze het denk je? Die buurvrouw dacht misschien dat ze in een vrachtwagen reed, zo zijn er wel meer mensen 😉

    Like

  2. Wil je alsjeblieft nooit meer bij de eerste afspraak al bij iemand thuis afspreken? Je weet nooit wat er kan gebeuren… (of klink ik nu toe moederachtig?) (maar echt serieus, spreek op een openbare plek af alsjeblieft)

    Like

    1. Dat doe ik normaal ook niet maar in dit geval wist ik dat het safe was. Vriendinnen hadden hem al ontmoet.

      Lief van je.

      Like

  3. Hoe je het ook wendt of keert: hij weet meteen hoe je in elkaar steekt 🙂 En het was een leuke ontmoeting, dus een win-win voor Wiebel!
    Liefs Kakel

    Like

  4. Het ‘leek’ dus een oprit maar was het niet. Tsk, die vrouwen van tegenwoordig met hun slechte bochtwerk. Gelukkig ben jij de uitzondering. En verder: leuk hoor zo’n ontmoeting, is de vonk al overgesprongen? 😉
    Maar ook Laura heeft een punt, je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

    Like

    1. Nee hoor, geen vonk. Maar dat was ook niet de achterliggende gedachten van de ontmoeting. Dan had ik het wel een ‘date’ genoemd.
      (en ik heb maar een klein autootje met een kleine draaicirkel, dus ik heb makkelijk kletsen… ;-0)

      Like

  5. Maar zou die buurvrouw die subtiele hint van jou begrepen hebben. Meestal is dat soort mensen zo mopperig dat ze die dingen over het hoofd zien. Maar dan heb jij er in elk geval nog om kunnen lachen.

    Like

Reacties zijn gesloten.