Zooitje ongeregeld

Dag Heart!

Wanneer ik samen met Evi op stap ga dan luister ik niet alleen naar Evi maar ook naar muziek. Dat gaat goed samen want wanneer Evi mij verteld dat ik moet gaan rennen, of mag gaan wandelen, of wanneer zij mij even moed inspreekt draait zij de muziek zacht.Prachtig geregeld zou je zeggen. Tot afgelopen maandag. Het begon er mee dat Evi net zo veel opstartproblemen had als ik en voordat zij begon met aftellen was ik al zeker twee minuten van mijn huis verwijderd. Halverwege het eerste bultje de dijk op mocht ik gaan rennen. Heart zette de song ‘Alone’ in. Er zijn mensen bij wie het hoofd leegraakt wanneer ze rennen maar mijn hoofd zit dan voller dan vol. Ik let op mijn omgeving, probeer in te schatten wanneer de volgende fase ingaat, luister naar de muziek, probeer mijn ademhaling onder controle te houden en mijn voeten correct af te wikkelen. Daar tussendoor wil ik ook nog wel eens tellen. 45 tellen is ongeveer een minuut maar niet altijd.

Maandag vergat ik te tellen. Ik rende, en rende, en rende. Ik had de bult bij de overgang van fietspad naar dijk al achter mij gelaten toen Me of Myself zei dat er iets niet klopte. Ik viste mijn telefoon te voorschijn en zag geen Evi maar wel het muziekprogramma wat mij vertelde dat Heart speelde. Ik klikte de muziek weg en ging naar Evi die mij vertelde dat ik al drie minuten onderweg was en aan mijn twee wandelminuut bezig was. Dat klopte niet. Ik zette Evi uit en startte opnieuw. Nu zijn die 24 minuten van lesweek twee sowieso net iets te lang voor mijn gevoel maar nu was het helemaal erg met al dat extra rennen. Ik was blij dat ik bij thuiskomst op de bank neer kon vallen en dat het glas water al klaar stond. Een incidentje dacht ik.

Woensdagochtend in alle vroegte liepen Evi en ik weer samen het huis uit. Dit keer begon zij wel keurig op tijd met het geven van opdrachten… En de zusjes Heart gingen weer zingen. En verdomd als het niet waar was.. Evi vergat weer haar instructies te geven. Dit keer besloot ik niet te stoppen maar dan maar gewoon op de visuele instructies te gaan lopen. Tijdens het wandelen ging ik terug naar Evi terwijl Heart vrolijk door zong (nou ja, vrolijk). En wat denk je.. Vanaf het moment dat Cuby & the Blizzards over het Appleknockersen flophouse gingen zingen begon Evi weer te babbelen. Er zat maar een ding opย en dat heb ik ook gedaan..

Ik heb Heat uit mijn hardloop-speellijst verwijderd. Dat zal Evi leren.

Heart – Alone

ยฉ Rianne, 3 september 2014

10 thoughts on “Dag Heart!”

  1. Soms haat ik Evy. Vaak zegt ze ‘Kom aan, nog een klein stukje!’ en dan zegt ze na 30 seconden ‘stop’. Of ze zegt ‘Kom aan, nog een klein stukje’ en laat je daarna nog drie minuten rennen. Overigens loop ik met de oude podcasts. En die muziek komt nu inmiddels wel mijn oren uit. Maarre… Ik ben fier op u!

  2. hehe. Ik haalde het schema af van internet en ik schreef de wandel/loopminuten op mijn hand. Dan stelde ik mijn gsmtimer in en luisterd ik gewoon naar de radio op mijn gsm, of naar mijn iPod. Je moet wel regelmatig je timer checken, maar je ziet tenminste de minuten verminderen ๐Ÿ™‚ Ik heb ook enorm gepuft in het begin, maar uiteindelijk loop ik wel 7 km zonder verpinken.

  3. Evi is ook aan renovatie toe zo te lezen.
    Tjonge, ik zou ook wel 7 kilometer willen hardlopen zonder ‘verpinken.’ Dat woord voeg ik vanaf vandaag toe aan mijn woordenlijst.

Reacties zijn gesloten.