Koetjes en Kalfjes

Zwijmelen op Zaterdag 43

Vlak bij de zorginstelling waar ik vier dagen per week bezigheidstherapie verricht ligt een (klein) nonnenklooster.  De meeste van de dames zijn nog kwiek en actief en ik zie ze dan ook regelmatig langs de zorginstelling lopen richting… Tja, waar zouden ze naar toe gaan? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er een paar dames bij zijn die er behagen in schijnen te scheppen om, zodra er een auto richting het zebrapad rijdt, een sprintje te trekken zodat zij net iets eerder dan die automobilist bij de oversteekplaats zijn om zich daarna met ware doodsverachting voor de wielen van de automobilist (lees IK zei de gek) te werpen zodat er voor mij niets anders op zit dan vol in de remmen te gaan. Want ja, zulke grote pinguïns bestaan er niet.

Dinsdagochtend, op weg naar het werk, zie ik uit mijn ooghoek een non aan komen lopen. Ik denk ‘Mij heb je niet’, neem gas terug en rijd tergend langzaam richting het zebrapad. En wat denk je… Hoeft ze niet over te steken. Nou ja, Frater Venantius zat toen wel stevig in mijn hoofd dus… Geniet er van!.

Wim Sonneveld – Frater Venantius

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik eenieder met liefde en plezier naar Marja, Opperzwijmelaarster.

© Rianne, 9 september 2014

13 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag 43”

  1. Echt een super leuk liedje! Zijn die nonnen bij jou in de buurt van de Usulinen Orde? Mijn tante heeft 63 jaar in het klooster gewoond in Driebergen en is gestorven in Venray… zou zomaar dat klooster kunnen zijn!

    Like

Reacties zijn gesloten.