Lifestyle op z'n Wiebels

Braadworst op pootjes

Hoewel ik mij niet echt denderend voelde toen ik dinsdagmiddag uit het werk thuis kwam besloot ik toch even te gaan rennen. In mijn nieuwe ren-kleding natuurlijk. Tenminste, de broek en het shirtje. Voor het vest was het veel te warm. Eenmaal aangekleed keek ik in de spiegel en het spijt mij te moeten zeggen, ik stond oog in oog met een braadworst op pootjes. Dat spandex-spul accentueert rollen en flubbers perfect. Daarna de telefoon om mijn bovenarm gebonden en nog snel een zakdoek gepakt want ik ben wat snotterig. Tijdens elk wandel-momentje haalde ik die zakdoek te voorschijn.

Ik weet niet of het aan de kleding, aan het weer of aan mijn brakke lijf lag (ik vermoed een combinatie) maar halverwege de les kreeg ik last van mijn linkerbeen. Behoorlijke last. Steken door het botvlies, scheuten door mijn enkel. Ik was net al sukkeldrafjesachtig aan het twijfelen of ik zou volhouden of rustig verder zou lopen toen Evy waarschuwde voor blessures. In een minder heftig tempo ben ik naar huis gelopen. Genietend van de wind die langs mijn wel heel erg rood aangelopen koppie waaide maar ook van de aanblik van de zon op het water. Zonder schuldgevoel maar met de gedachten: Donderdag is een nieuwe dag met nieuwe kansen.

© Rianne, 16 september 2014

7 thoughts on “Braadworst op pootjes”

  1. Altijd de wijze raad opvolgen van Evy! Dat is trouwens een hele toffe madam die ik persoonlijk ken. Ze ontwerpt ook juwelen die ik graag koop!

    1. Doe ik. Noodgedwongen. Kreeg koorts en zo dus mag woensdag pas weer wat doen. En dan staat er een lange wandeling op het programma dus… Vrijdag mag ik weer rennen..

Reacties zijn gesloten.