Koetjes en Kalfjes

Het zou niet moeten mogen…

Ik mopper wel eens op het feit dat Limburg zo ver van de bewoonde wereld af ligt. Nu is dat mijn eigen schuld want de meeste Limburgers hebben van dit gevoel geen last. Ik ben nu eenmaal dol op de zee en veel van mijn vriend(inn)en wonen dik 200 km bij mijn vandaan. Oké, ik zou er voor kunnen kiezen om andere vriend(inn)en, een beetje dichterbij en zo, te zoeken, maar ik kan de hele bubs niet missen. Gevalletje Eigen schuld, dikke bult dus.

Toch zijn er wel degelijk voordelen verbonden aan het leven in Limburg. Met uitzondering op de A2 bij Maastricht kennen ze in Limburg geen files. Woon-werk verkeer is een makkie. Ondanks de 27 km die ik moet overbruggen ben ik meestal binnen 25 minuten uit en thuis. Het was woensdag, na heldag 1,5, dus wel even schrikken toen ik ineens vol op de remmen moest omdat het verkeer voor mij ineens wel heul langzaam ging rijden. Stapvoets is de technische term hier voor. Wel vijf kilometer aan een stuk. Vijf! kilometer. Weten jullie hoe ver dat is? Da’s wel vijf kilometer. Dus. Na die vijf kilometer zag ik een gedeeltelijke wegafzetting, en wagen van rijkswaterstaat, een politieauto en een sleepwagen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en een kleinigheidje houdt je altijd. Kan gebeuren, ook in Limburg.

Donderdagochtend vertrek ik meer dan op tijd richting Venray. Dat had ik beter niet kunnen doen. Na de eerste vijf kilometer op kruipsnelheid te hebben afgelegd volgt de volgende stremming. Een automobilist op de rechterbaan die wel 60 km per uur rijdt. Dat vraag om ingehaald te worden. Door iedereen. Ook door mensen die maar 65 km per uur rijden. Eenmaal hier voorbij kan ik even vol gas er tegen aan. En dan, met de afslag Venray bijna in het vizier blijkt er nog een zondagsrijder op de weg te zitten. Vijftig minuten na vertrek ben ik pas op mijn werk en ik denk Files in Limburg, het zou niet moeten mogen..

© Rianne, 9 oktober 2014

7 thoughts on “Het zou niet moeten mogen…”

  1. ik woon op 7 km van mijn werk en doe daar gemiddeld 7 minuten over met de wagen en dan moet ik nog eens 5 minuten rondrijden voor parking. Met de fiets doe ik er in het doorgaan (bergaf) 25 minuten over en in het terugkeren (bergop) 35 minuten over en ik hoef geen parking te zoeken….dus al bij al een kwartiertje verlies, maar wel bewogen + fietsvergoeding 😀

  2. TJa, dat zijn inderdaad voordelen. Hoewel je mij ook niet hoort klagen, hoor. Ik kreeg het voor elkaar om in Amsterdam een vriendje, een eigen huisje en een baan te vinden binnen een straal van een kilometer! 😄 Michelle was trouwens aangenaam verrast in Limburg. “Ze hebben hier écht bergen!”

Reacties zijn gesloten.