Me Myself & I

Maandag de dertiende

Vorige week tijdens het rennen kreeg ik last van mijn scheenbeen en voelde ik pijnscheuten via mijn enkel richting mijn knie schieten. Aangezien ik tegenwoordig wijzer aan het worden ben brak ik de training af en liep naar huis.  Donderdag tijdens de training leek euvel over te zijn maar na een goed kwartier rennen schoot de pijn ineens mijn been weer in. Ik stopte met de training, liep naar huis en laste een extra rustdag in. Zondagochtend begon ik wederom aan les 12. In een rustig tempo, iets meer wandelend dan Evy eigenlijk wilde en het ging eigenlijk best wel oké. ‘Ik heb gewoon wat meer rust nodig’, dacht ik, en daarmee was de kous af.

Maandag ging ik met de rest van de trolleybrigade op pad. Al snel hadden we alle boodschappen binnen en liepen we richting de auto. Er kwam een boom met een kleine verhoging er om heen op mijn pad. Ik liep de verhoging (15 centimeter of zo) op en even later weer af. Ik schatte de afstand voet grond verkeerd in, voel een venijnige pijn in mijn kuit en zeg heel droog ‘Ik geloof dat ik net een zweepslag oploop’. Voorzicht lopend/strompelend ga ik naar de auto in de veronderstelling dat de pijn wel wegtrekt. Dat deed-ie ook. Om telkens weer terug te komen.

Toen ik later op de dag huiswaarts reed was ik blij met mijn automaat. En met het feit dat Yep al thuis was zodat hij de boodschappen de trap op kon tillen. Misschien dat het tegen de tijd dat dit blog verschijnt allemaal mee blijkt te vallen. Zo niet, dan loop ik nu te krukken voor het ware Lamme Urgh gevoel. Zucht. Waarom ben ik toch ‘gezegend’ met een lijf wat er supergezond uitziet maar oh zo blessure gevoelig is. Snif.

© Rianne, 13 oktober 2014

NB. Mijn blog voor morgen heet ‘Geluk gehad’ dus… DO not worry!

7 thoughts on “Maandag de dertiende”

  1. Dus je hebt nog geluk gehad… Je struikeling deed me wel denken aan de struikelpartij van mijn man. Op de tweede vakantiedag dacht hij zijn voet verstuikt te hebben. Bleek het gebroken. Ik ben blij dat het bij jou niet zo ernstig is! Beterschap 🙂

    Like

  2. Wat erg voor je. Maar inderdaad, lopen is niet de meest ideale sport als je blessure gevoelig bent. Wel goed dat je je grens zo respecteert zeg!

    Like

Reacties zijn gesloten.