Koetjes en Kalfjes

Ik probeer het nog een keer

Zij die hier al wat langer lezen weten dat ik een soort werk-student, maar dan anders, ben. Het werken daar heb ik weinig moeite mee maar de studie staat voor de vierde.. euh … vijfde keer dat ik er aan begonnen ben stil. Zo gaat het weken goed, zo komt er even de klad in en zo ligt het weer maanden helemaal stil. Iets wat helemaal niet nodig is, want ik heb best wel tijd (als ik de laptop eens aan de kant zou gooien) en energie (zelfs wanneer ik wel drie maal per week wandel/ren/iets anders actiefs doe) over. Ik heb ondertussen de laatste les al lang in huis wat betekent dat ik binnen nu en twee jaar (misschien korter) toch echt klaar moet zijn. Nu heb ik de hoop dat wanneer ik maar regelmatig huiswerk inlever, de ‘schoolleiding’ coulant is maar ja… Regelmatig huiswerk inleveren. Zucht.

En toen.. Toen zag ik op een forum waar ik regelmatig rondhang een item voorbij komen over een 61 Days Challenge. Stel jezelf een dagelijks doel waar je de komende 61 dagen (vanaf 1 november a.s.) aan wilt werken. Ik aarzelde maar heel even en melde mij toen aan bij de club omdat ik het idee heb dat een beetje extrinsieke motivatie mij in deze kan helpen. Mijn doel: Vanaf 1 november elke dag minimaal een half uur studeren in de hoop wekelijks huiswerk aan te kunnen gaan leveren. Om er voor te zorgen dat ik bij tegenslag niet poef uit de club stap verzorg ik de doelenadministratie voor alle deelnemers. Daarnaast maak ik er hier melding van.  Middels dit blog. Dat werkt over het algemeen ook.

Dus ja. Ik probeer het nog een keer!

© Rianne, 28 oktober 2014

10 thoughts on “Ik probeer het nog een keer”

  1. ik wens jou bij deze heel veel doorzettingsvermogen…..
    (en als het niet lukt de wijsheid om te ontdekken waarom het maar niet van de grond wil komen)
    XXX Bibje

    Like

    1. Dat weet in al. Met uitzondeting van het cak Mefische Badiskennis vind ik er geen ruk aan. Euh minder interessant. En soms juist weer wel.

      Like

Reacties zijn gesloten.