Koetjes en Kalfjes

Keuzes!

Iets later dan mij lief is vertrek ik uit Venray. Net wanneer ik de grote weg op wil draaien word ik gebeld. Aangezien ik niet voor niets later dan gepland van het werk vertrokken ben zoek ik met een hand mijn telefoon. Ik ben net te laat. De beller heeft opgehangen. Ik zie nog net een naam en rijd het eerste het beste parkeerterrein op. Het belletje is niet werk-gerelateerd maar privé.  Er staat een file net voor mijn woonplaats. Ik bedank de beller en rijd terug de grote weg op.

De file heeft zich heel mooi vermomd. Net toen ik het niet meer verwachtte was-ie ineens daar. En dan begint de twijfel. Sluit ik aan of ik neem ik de afslag en kijk of ik op die manier de file kan omzeilen. Aangezien afslaan in eerste instantie niet lukt sluit ik aan. Ineens is er een gaatje en ga ik naar rechts. Al snel komt het volgende keuzemoment. Neem ik route Venlo/Blerick of route Eindhoven? Op de baan Venlo/Blerick staat ineens alles stil. Dan maar route Eindhoven. Ik kan lekker doorkarren. Maar ja… keuzes! Neem ik de eerste afslag terug richting Venlo of pak ik de tweede? Ik kies voor de eerste optie.

Fout fout fout. Ineens sta ik stil. Gelukkig heeft dat maar een klein beetje met de overige ‘ik weet een leuke sluiproute-weggebruikers’ te maken maar vooral met het stoplicht. Ik hoor op de radio dat er 5 km langzaam rijdend en stilstaand verkeer rondom Venlo staat/rijdt. Zou ik dan toch de juiste keuze hebben gemaakt. Wanneer ik vijf minuten later onder de A73 doorrijdt en zie hoe het verkeer daar naar beide kanten toe stilstaat.

Een uurtje na vertrek uit Venray ben ik thuis. Eindelijk rust. Eindelijk hoef ik geen keuzes meer te maken. Ik stuur Yep naar de frituur. ‘Wat wil je eten?’, vraagt hij en even ben ik met stomheid geslagen. Toch nog een keuze te maken. Pfff.

© Rianne, 5 november 2014

6 thoughts on “Keuzes!”

  1. Soms zou je niet zoveel keuzes willen hebben. Maar bekijk het eens van de andere kant: zou je het leuk vinden als anderen je vertelden wat je moest doen?? Zie je…ik wist het wel 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Als ik de file naar mijn werk probeerde te omzeilen door binnendoor te gaan, bleek het uiteindelijk altijd mee te vallen en had ik beter aan kunnen sluiten. 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.