Koetjes en Kalfjes

Talud

Toen in 2012 het project SLIM van start ging werd besloten dat de projectruimte in Venray zou komen. Daar stonden nog wat ruimtes leeg. Aangezien van de ene op de andere dag het aantal parkeerplaatsen niet meer voldoende was mocht een iets hoger gelegen grasveld deels haar leven geven voor een x-aantal parkeerplaatsen. Die aan een talud grenzen. Vanaf dag een vind ik het maar niets: parkeren op het talud. Ik ken mijzelf. Hortig en zo. Voor ik het weet rijd ik zo het talud af. Het is maar 2,5 meter en ik heb een semi 4×4, maar toch. Achteruit parkeren op het talud doe ik al helemaal niet.

Gelukkig werken er tegenwoordig dusdanig veel mensen op locatie Venray, en kom ik meestal zo laat dat het talud volstaat en er voor mij en zij die na mij komen niets anders op zit dan het talud op te rijden om daarna niet links de parkeerplaatsen op te rijden maar rechts het grasveld op. Hartstikke safe en zo.

Dinsdag ben ik en vroeg en het is duidelijk vakantietijd. Ik had dus geen enkele reden om op het gras te parkeren. Had het gevroren had ik het misschien toch nog gedaan maar nee, het vriest niet, het regent alleen maar waardoor het gras regelmatig een tik krijgt vanwege alle auto’s die er met enige regelmaat en snelheid overheen rijden. Da’s zonde vind ik dus parkeerde ik netjes in een van de vakken. Auto in zijn vrij, handrem er op en aan het werk.

Een kleine zeven uur later loop ik naar mijn auto en stap in. Ik start, haal de handrem er af, denk ‘In zijn achteruit zetten muts’, schakel en geef gas. Gelukkig maar een heel klein beetje want ik had de auto in de vooruit gezet. Zucht.

Dan let je zo goed op ga je nog bijna spontaan meedoen met de een of andere 4×4 hellingtest. Een ding weet ik zeker. Woensdag ga ik weer op het gras staan. Da’s wel zo veilig.

© Rianne, 23 december 2014

6 thoughts on “Talud”

  1. Pff, je moet wel lekker alert blijven. Bij ons waren er tijdens het kerstdiner een keer te weinig parkeerplaatsen en hadden mensen in het gras geparkeerd. Het gras was daar niet geschikt voor en de auto’s waren er in weggezakt. Er moest geduwd worden om de auto’s te bevrijden.

    Like

Reacties zijn gesloten.