Koetjes en Kalfjes

Spijbelen

Net zo goed als er zoiets als een gevoelstemperatuur bestaat die vaak een stuk lager ligt dan de daadwerkelijke temperatuur bestaat er ook de gevoelsmatige lange werkdag. Donderdag had ik zo’n werkdag. Ik ben echt maar 7,5 uur aan het werk geweest maar het voelde een stuk langer.  ‘Hoe was jouw dag?’, vroeg Yep onder het eten. ‘Kwalitatief Uitermate Teleurstellend’, was mijn antwoord. Yep is een verstandige jongen en vroeg niet verder.

Toch was mijn antwoord best wel vreemd. De hele donderdag stond in het teken van testen van alle aanpassingen binnen het salarispakket die voor de salarisverweking van januari in gebruik genomen moeten worden. Hoewel niet alle tests zijn verlopen zoals we hadden gedacht blijkt dat we een paar maanden geleden dusdanig goed over onze testen hebben nagedacht dat we er nog twee fouten, die de leverancier niet had opgemerkt, uit hebben gehaald. Bovendien waren we aan het eind van de dag gewoon klaar met testen, ondanks een dikke twee uur oponthoud omdat er bij de leverancier iets fout was gegaan waardoor we niet in het pakket konden werken. Gelukkig alleen maar op de testomgeving zodat er maar een drietal mensen binnen onze organisatie  last van hadden, maar toch. Het geregel rondom zo’n probleempje kost zo enorm veel energie dat ik de dag als Kwalitatief etc bestempelde.

‘En dan moet ik straks volgens planning ook nog studeren’, verzuchtte ik tegen mijn kind. ‘En mijn hoofd is al zo moe’. De blik van Yep sprak boekdelen. ‘Ik denk dat ik maar spijbel’, antwoord ik die blik. Ik pak mijn agenda en kalk het onderdeel ‘studeren’ uit de to-do list van donderdag. In plaats daarvan ga ik op mijn gemak blogs lezen en daarna een spelletje bingo spelen. Tijdens het spelletje merkte ik dat mijn gedachten afdwalen. Dat kan en dat mag, maar ze dwaalde af naar de onderwerpen ‘rouw’, ‘euthanasie’, ‘therapietrouw’. Oftewel naar hoofdstuk acht.

Zuchtend sluit ik het spelletje af en pak mijn leerboek. Het moet verdorie niet gekker worden. Ik ben de afgelopen 10 weken het spijbelen verleerd. Word ik dan toch nog, op mijn oude dag, het braafste meisje van de klas? Pffff…

© Rianne, 8 januari 2015

10 thoughts on “Spijbelen”

  1. Soms moet dat eens kunnen. Zolang je daarna de draad maar weer oppakt. En ondertussen even genieten van een avondje spijbelen!

    Like

Reacties zijn gesloten.