Koetjes en Kalfjes

Flexibel

Als het op weerbeleving aankomt ben ik zo flexibel als ik weet niet wat. Ik ben dol op herfststormen, ook als ze niet in de herfst plaatsvinden. Ik kan genieten van sneeuw, ook als die sneeuw begin april uit het wolkendek dwarrelt. Een lentezonnetje mag ook in oktober schijnen en met een hittegolf in september is niets mis. Echt, zoals ik regelmatig placht te zeggen: Je kan met mij alle kanten op, zelfs de goede.

Blauwe luchtToch… toch moet mij even wat van het hart over het huidige weer. Zoals gezegd, ik kan enorm genieten van een herfststorm, zelfs in januari maar… Ja ja, er is altijd een maar…. Maar… moet het nu echt zóó hard waaien? Mijn SUV-vertje weegt in verhouding weinig, is qua model niet aerodynamisch te noemen (je kan beter stellen dat het een windvanger eerste klas is) en op de route woon-werkverkeer die ik vier tot zes (die laatste twee zijn dan voor de fun vanwege vriendinnen) maal per week rijd   liggen een aantal brugachtige dingen en veul open vlaktes. Het gevolg is dat ik als een soort ‘Johanna-modaal’ gruwelijk verkrampt, het stuur stevig vasthoudend met beide handen, de route afleg. Ik durf nauwelijks vrachtwagens in te halen vanwege de kans op een windvlaag van rechts die mij na het passeren van de vrachtauto dan ineens vol in de flank raakt waardoor ik voor mijn gevoel al slingerend een beetje boven de weg dwarrel.

Mijn verzoek aan de WeerGoden is dus de volgende: Kan het stormen niet beperkt blijven tot de nachten wanneer ik lekker lig te slapen en juist beter slaap door de harde wind die rond het huis blaast? Het mag van mij dan ook best wel even flink regenen. Ook dat slaapt heel erg lekker.

Als ik er nu alvast een bedankje richting de WeerGoden tegen aan gooi, zou het dan geregeld zijn? Of moet ik net als de rest van de wereld gewoon afwachten op wat er komen gaat?

De WeerGoden kennende zal het het laatste wel worden. Nou ja, mijn weekend is begonnen. Ik heb geen verplichtingen dus… Met een beetje geluk zijn die WeerGoden volgende week helemaal buiten adem en krijgen we gewoon winterweer. Zonder windvlagen. Liefst met ‘droge’ nachtvorst. Zodat ik de ruiten van mijn SUV-vertje niet hoef te krabben. Want dan…. Dan ben ik ineens een stuk minder weerbeleving-flexibel. Dan voel ik een potje starheid opkomen.

Van welk weertype wordt jij inflexibel?

© Rianne, 15 januari 2015

9 thoughts on “Flexibel”

  1. Geen enkel weertype brengt me van de kook. Ik heb dan ook geen auto. Ik zit lekker binnen, zet de CV een graadje hoger, steek een waxinelichtje of 5 aan en doe gewoon leuke dingen binnenshuis. Want wat je niet kunt veranderen moet je loslaten. Nou ik heb al ik weet niet wat moeten loslaten, dan kan dat weer er ook nog wel bij.
    Maar…. ze hebben je gehoord. Hier in het westen is het blauwe lucht en vrijwel geen wind.
    Dank je wel Rianne. Ik WIST dat je het voor mij deed 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Haha, leuke log!
    Het weer heeft geen invloed op mij, als ik niet naar buiten kan blijf ik lekker binnen. En als het wel moet, is het jammer…
    Hoewel een giga pak sneeuw, daar heb ik een hekel aan. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor of ik maak het niet echt mee…

    Like

  3. Het is zo simpel, ik snap niet dat ze het boven nog niet doorhebben. Gewoon overdag volle zog en ’s nachts regen voor de boeren. Probleem opgelost 🙂
    Hier is het tot nu toe een prachtige dag. Ik hoop bij jou ook!

    Like

    1. Hier is het ook prachtig. Denk dat ik dadelijk maar even een eindje ga wandelen. Zon.. Water… Blauwe lucht… Handschoenen aan, sjaal om. Wat wil een mens nog meer..

      Like

  4. Ik vind ‘een beetje’ niet leuk. Ik houd van stortregens, meters sneeuw, gigantische stormen, onweer en bliksem. Het waait een beetje of het regent een beetje vind ik niks. Hoe extremer hoe beter! Maar dan ook graag in het weekend en ’s nachts. Ik moet ook de weg op.

    Like

Reacties zijn gesloten.