Me Myself & I

Not my cup of tea

Met twee lanterfanterbuitendedeur-dagen en een nattedweilopbank-dag vond ik dat ik voor dinsdag wel het een en ander op de planning mocht zetten. Om te beginnen het examen Chakra Therapie maken, daarna diverse wassen wegvouwen, boodschappen doen en … en… mijn beweegmomentje pakken. Even naar de fitness om een stukje te fietsen. Dat laatste is not my cup of tea … Maar ja, volgens de fitnessinstructeur is zo af en toe fietsen ter afwisseling van het wandelen en rennen goed voor mijn spieren. Aangezien hij er voor geleerd heeft en ik niet geloof ik hem op zijn woord. Alleen… Ik vind fietsen niet leuk. Vroeger wel. Vroeger fietste ik met gemaak 100 kilometer Β maar ja, vroeger is niet meer. Dat is voltooid verleden tijd.

Tevreden met de gemaakte planning begin ik aan mijn examen. Ik lees de instructiepagina diagonaal. Mijn oog valt op het woord ‘aangetekend’ en ik lees de instructie van het begin tot het einde door. Het gemaakte examen dient, voldoende gefrankeerd, aangetekend geretourneerd te worden. Oeps, dat heb ik de vorige keer niet gedaan. Stom stom stom stom.

De tijd dat er op elke hoek een postkantoor te vinden is net als mijn vroeger voltooid verleden tijd. Ik graaf in mijn geheugen waar ik naar toe kan gaan. Blerick, Tegelen of Venlo-Noord. In de hoop op een postkantoor dichterbij ga ik nog even bij mijn vriend Google op de koffie maar die weet zelfs het postkantoor in Tegelen niet te vinden.

Terwijl ik mijn lunch klaarmaak neem ik mijn planning nogmaals door. Het postkantoor gooit een beetje roet in het eten. Mijn beweegmomentje komt in het gedrang. Ineens krijg ik een inval. Of een aanval. Het is maar net hoe je het bekijkt. Waarom ga ik niet op de fiets naar Tegelen. Dan sla k drie vliegen in een klap. Examen gepost, beweegmomentje en buitenlucht. Wat wil een mens nog meer? Euh… Niet fietsen πŸ˜‰

Yep begint te grijnzen wanneer hij van mijn plannen hoort. ‘Controleer je wel je banden, je hebt al meer dan een jaar niet meer gefietst dus die zullen wel plat staan’. Dat doen ze inderdaad dus ik mag mijn toch beginnen met banden oppompen. En dan… Dan kan ik van start. Al snel zit ik op mijzelf te foeteren. Het schiet niet op dat fietsen. Djiezzzz wat duurt dat nog lang. Tjempie ben ik er nu nog niet. Pfff… Ik ben pas halverwege. En dan, veel eerder dan verwacht gloort het postkantoor in de verte. Ik krab eens achter mij oor. Dat viel mij 100% mee.

Tien minuten later heb ik alles gedaan wat ik in Tegelen wilde doen en begin aan de tocht naar huis. Na eerst even op de automatische piloot wat gepuft te hebben realiseer ik mij dat ik helemaal niet moe ben. Dat het allemaal wel mee valt en dat het tijd wordt voor een zwaarder verzet. En zo peddelde ik het laatste stukje in de derde versnelling naar huis. Ik begin er zowaar lol in te krijgen. Het wordt nog eens wat met die conditie van mij.

Β© Rianne, 27 januari 2015

17 thoughts on “Not my cup of tea”

  1. Fietsen is ook niet meer echt mijn cup of tea, iets met te veel moeten in t verleden en zo. Maar buiten… met alle tijd… ja dan kan ik er ook lol in hebben. Misschien is dat t verschil? Je trapt en ziet resultaat terwijl op fitness dezelfde tafel je aan blijft kijken? Misschien is het binnen bewegen voor zowel jou als mij wel een alternatief voor als t niet anders kan ipv andersom?

    1. Voor mij is het dat zeker… Daar ben ik tijdens mijn rondje-dijk-ervaringen wel achter gekomen… Toch zijn de binnensessies ook heel belangrijk…. Vooral vanwege de woorden van een warm en wijs mens..

  2. En daar staan jullie niet alleen zo in. Ik begrijp er ook niets van als ik langs sportscholen fiets en dan achter de ramen een groep mensen op een rij zie fietsen of hardlopen en ze komen geen millimeter verder. Het heeft ook iets heel raars.

    1. En iets dubbels: Binnen was ik nooit met hardlopen begonnen. Had ik dat wel gedaan had ik de blessures opgelopen door gretigheid (nog even een schepje er bovenop, dan sta ik op de tweede brug) niet gehad. Want ik was afgehaakt. Of nooit begonnen… ;-/

  3. Fietsen is alleen leuk met een goede fiets. En de mijne is alweer afgeragt door kind nummer 2 inmidels….kan ik zo van balen. Ik fiets liever, kan ik af en toe even laten rollenen toch vooruit komen πŸ˜‰
    Lukt niet met lopen helaas
    Ik zit dus tegenwoordig weer wat vaker in de bus met dit piepweer

    gr Bibje

  4. Ik doe veel dingen met de fiets, gewoon omdat dat handig is. Je kan overal door, moet vaak met weinig rekening houden. Niet de stress zoals je in de auto hebt. Hoe kan dat als je in beweging bent? Het is alleen minder leuk in de regen. Maar daarvoor heb ik een goede regenjas en een regenbroek. En mijn collega’s kijken me met dit weer elke keer weer met bewondering aan. Conditie: yes! I got it!

  5. Ik vind fietsen leuk! Bij mijn ouders hoefde ik hooguit tien minuten te fietsen naar het centrum of vriendinnen. Nu fiets ik elke dag minimaal een half uur en ik vind het ideaal. Alleen met regen en veel wind is het minder leuk… Ik luister wel altijd naar de radio tijdens het fietsen, anders raak ik verveeld, omdat ik altijd dezelfde route moet fietsen naar het station/centrum.

  6. Ja, ik ben ook wel een fietsfan. Zelfs in de regen vind ik het heerlijk. Ik ben weer veel minder van het lopen. Moet dan echt door een natuurgebied of zo, maar anders. Je hebt het maar mooi gedaan! πŸ™‚

  7. Ik fiets liever dan dat ik loop. πŸ™‚
    Vanaf deze week zit ik sowieso weer drie keer 20 minuten op de fiets naar werk/station heen en weer. Misschien niet veel, maar meer dan dat ik met de auto naar mijn werk ging.

  8. Vroeger fietste ik 1x per jaar, maar tegenwoordig pak ik, zelfs als het geen lekker weer is de fiets steeds vaker. Komt ook omdat mijn tijdelijke baan 1x in de week op 5 minuten fietsen is, de andere dagen ga ik wel met de auto.
    Het postkantoor was bij ons ook ineens weg, maar nu zit er in de Primera een klein postkantoortje, heel erg handig.

    1. Onze Primera is tegenwoordig van DHL dus nu moet ik voor brieven verder van huis… Mijn werk is op 30 km dus dat fiets ik niet..

  9. Ik vind fietsen vooral handig,….het is snel, je schuift nooit aan en je stopt wanneer je wil,….maar ik haat fietsen als er veel wind is,..dat is echt afzien,…..maar het is inderdaad goed om verschillende bewegingen af te wisselen,……

  10. Ik had een hometrainer, heb die onlangs weggegeven, zelfs fietsen voor de tv vond ik saai. Ik heb echt niets met fietsen, jammer we wonen hier wel tussen de velden, veel mooie fietsroutes.

  11. Goed van je! Ik houd ook niet van fietsen. Alleen in zomer met wind mee. Maar toch, hier in Amsterdam gaat fietsen vaak wel het snelst. Dus, tja…

Reacties zijn gesloten.